„ZEST4EDU” – Proiect al armoniei relației copil-școală-familie

,,Educația este cheia care deschide poarta de aur a libertății.” – G.W. Carver
  • „Dacă aș fi avut pe cineva care să mă consilieze când eram copil, cu siguranță aș fi învațat mai bine și aș fi urmat o facultate.”
  • „Dacă cineva mi-ar fi spus că sunt mai priceput în domeniul umanist, nu aș fi urmat, cu rezultate mediocre, un liceu cu profil real.”
  • „Dacă aș fi avut și eu parte de sprijin când eram în clasa a VIII-a, mi-aș fi ales o meserie care să îmi placă și care să mi se potrivescă.”

Acestea sunt câteva dintre relatările părinților elevilor care participă la activitățile de consiliere din cadrul proiectului „ZEST4EDU – O nouă perspectivă în educație”

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Aceste relatări constituie un argument suplimentar al includerii copiilor în activități de consiliere individuală și de grup.Prin intermediul acestor activități, elevii au beneficiat de o evaluare prin intermediul unei baterii de teste care a măsurat nivelul de dezvoltare neuropsihologică, aptitudinile cognitive, temperamentul/personalitatea, interesele și valorile.

În baza rezultatelor testelor și a discuțiilor individuale, s-au realizat planuri de dezvoltare personală pentru fiecare elev, unde sunt precizate obiectivele care urmează a fi dezvoltate și modalităle de realizare a acestora.

În cadrul programului de dezvoltare personală, elevii au fost expuși la situații care să-i învețe lucruri noi. Au descoperit ce le place și ce nu le place, la ce sunt buni și ce ar vrea să îmbunătățească, cum să-și dezvolte abilitățile și potențialul, să devină conștienți de cine sunt, ce gândesc, ce convingeri au, ce simt, ce fac, să se bucure de reușite și să învețe din eșecuri.

Alături de activitățile de consiliere pentru copii, în cadrul proiectului s-au desfășurat și activități de consiliere de grup cu părinții elevilor. Consilierea părinților s-a axat pe informarea referitoare la cunoștințe de bază privind rolul și responsabilitățile de părinte, formarea atitudinilor pozitive față de valorile și normele sociale – menite să contribuie la îmbunătățirea comportamentului și practicilor părinților în educarea copiilor, la asumarea de noi responsabilități în familie și comunitate.

Subiectele abordate în consilierea părinților au fost interesante dar au constituit și adevărate provocări. Părinții au aflat despre repercursiunile experienței lor de copil, pe care le poartă cu ei și acum și cât de subtil se pot ele manifesta în interacțiunea cu copilul lor.

Au învățat că, reușita în comunicare este dată de comunicarea activă pozitivă, de asertivitate (atunci când este cazul) de empatie, de modul elegant în care își fac cunoscută opinia – fără să o impună, de înțelegerea modalității de comportare a copilului și de căutarea, împreună a căilor de rezolvare a situațiilor problematice. Părinții au descoperit cum să se conecteze mult mai bine cu copiii lor, că pot rămâne disponibili în fața emoțiilor, chiar și când acestea îi fac să se simtă inconfortabili.

O mare reușită a acestui proiect, a fost în momentul în care elevii și-au organizat părinții pentru înâlnirile de grup, demonstrând independență, automonie și spirit organizatoric (formate și dezvoltate în cadrul activităților de consiliere).

Activitățile desfășurate până acum au fost experiențe cu emoții, conștientizări, idei practice învățate și exersate.

ZEST4EDU – O nouă perspectivă în educație – cod PN2022
Proiect finanțat prin Granturile SEE și Norvegiene 2012-2021
PUBLICITATE