Tine cont de acesti factori daca iti doresti o optimizare SEO ca la carte!

Procesul de optimizare SEO, care urmareste configurarea site-urilor de la A la Z pentru motoarele de cautare, cuprinde atat activitati tehnice, cat si unele ceva mai creative. Astfel, stimularea traficului organic se realizeaza prin actiuni on-page si off-page deopotriva – incepand de la auditul website-ului, imbunatatirea arhitecturii de link-uri si pana la demararea campaniilor de comunicare. 

Practic, cand vorbim de optimizare SEO, ne referim la un mix de activitati conexe care se sustin reciproc in demersul specialistilor de a aduce site-ul in cauza pe prima pozitie in Google.

De ce Google? Din 1998 si pana in prezent, Google a devenit si continua sa fie de departe cel mai popular motor de cautare in intreaga lume. Acesta conduce detasat topul celor mai utilizate motoare de cautare in 2020, cu o cota de piata de peste 90%.

Cu alte cuvinte, sau in alte cifre, Google ocupa primul loc in topul motoarelor de cautare, inregistrand in jur de 40.000 de cautari pe secunda. Aceste statistici sunt expresia a milioane de utilizatori zilnici care apeleaza la Google pentru a face cumparaturi si pentru a gasi solutii sau raspunsuri la diferite probleme ori situatii.

Drept urmare, nu-i de mirare ca tehnica de marketing online numita optimizare SEO a devenit in sine o tehnica specializata in Google, avand in centrul tuturor actiunilor sale acest motor de cautare gigantic. 

Marea provocare, insa, deriva din faptul ca, in performanta de a oferi internautilor cele mai bune rezultate, Google foloseste aproximativ 200 de factori diferiti de clasare. Acest lucru inseamna ca, pentru un proces de optimizare SEO ca la carte, specialistii trebuie sa tina cont de cat mai multi dintre acesti factori, pe care-i putem aprecia ca fiind ABC-ul optimizarii.

In timp ce unii dintre ei pot fi considerati oarecum optionali sau doar contextuali, altii sunt fundamentali pentru orice proces de optimizare SEO. Iata care ar fi cei mai importanti astfel de factori, detalii ce pot face diferenta reala intre succes si esec. 

  • Tipul de continut. Relevanta informatiei, in termeni de relevanta contextuala, disponibila pe un site, este definitorie pentru expresiile de cautare si rezultatele returnate de Google.
  • Calitatea continutului. Verificarea ortografiei este utilizata pentru a separa site-urile profesioniste de incepatorii neglijenti.
  • Noutatea continutului. Site-urile cu un continut care nu mai este de actualitate sunt mai putin probabil returnate intr-o cautare Google.
  • Regiunea in care se afla utilizatorul. Limba, locatia si dispozitivul folosit (desktop vs. mobile) reprezinta factori tot mai decisivi in prezent, cu privire la modul in care Google ordoneaza si listeaza rezultatele cautarii.
  • Legitimitatea site-ului. Acest detaliu se traduce prin clasificarea paginii ca fiind sau nu spam.
  • Numarul de backlink-uri si valoarea acestora. Ele sunt importante atat pentru relevanta in general, cat si pentru autoritate.
  • Machine learning-ul. RankBrain, o componenta a algoritmului de baza Google, determina intentia utilizatorului.
  • Alti factori. Numele si adresa site-ului, sinonimele pentru cuvantul cheie, campaniile din social media etc.

Citeste mai multe despre cum functioneaza motorul de cautare Google!