Te-ai plictisit pe banda de alergat? Iată cum să recapeți entuziasmul de la început!

Foarte frecvent, persoanele care folosesc o banda de alergat in confortul propriei locuinte ajung sa se plafoneze si sa renunte la antrenamentele zilnice.

Aceasta cadere in rutina si pierderea entuziasmului pentru exercitiile desfasurate pe banda se datoreaza ritmului constant de alergare.

Progresul este deosebit de important in activitatea sportiva. Daca acesta dispare, vointa de a continua se pierde. Tocmai de aceea, trebuie sa eviti caderea in rutina. 

Daca vrei sa mentii energia si interesul pentru exercitiile desfasurate pe banda de alergat, va fi necesar sa schimbi continuu metodele de solicitare a corpului.

Astfel, majoritatea modelelor pentru acasa iti ofera posibilitatea de a alege inclinatia suprafetei de alergare (unghiul pe care banda il formeaza cu podeaua).

Poti simula diverse conditii de antrenament, precum suprafata plana (inclinatie 1%) sau alergarea la deal (o inclinatie mai mare de 4%). 

Mai mult decat atat, consola digitala cu care sunt prevazute majoritatea modelelor iti va oferi si multiple variante de antrenament. Poti alege in functie de obiectivele pe care le ai (pierderea kilogramelor in exces, dezvoltarea musculaturii, tonifierea muschilor din diferite zone ale corpului, imbunatatirea rezistentei la efort etc). 

Iata cum sa iti pastrezi interesul pentru alergare! 

In cazul in care te-ai plictisit de acelasi antrenament pe banda de alergat, este momentul sa recastigi acea determinare pe care o aveai atunci cand ai inceput sesiunile de alergare! Astfel, in randurile de mai jos, vei gasi cateva recomandari utile in lupta impotriva caloriilor! 

banda de alergat

– Schimba rutina! Dupa un timp, corpul se obisnuieste cu un anumit tip de efort, asadar rezultatele sunt tot mai nesatisfacatoare. In cazul in care nu soliciti musculatura in mod corespunzator pe banda de alergat, tot ce vei face va fi sa numeri secundele si minutele ramase pana la terminarea antrenamentului. Evita cu orice pret aceasta situatie! 

Gaseste si desfasoara programe variate de antrenament, fie ca le alegi pe cele din consola aparatului, fie ca aplici “retete” de pe site-urile de fitness. Orice antrenament nou este deosebit de benefic!

– Urmareste progresul pe banda de alergat! Concentreaza-te asupra obiectivelor pe care le ai si propune-ti sa le atingi cat mai rapid! Majoritatea modelelor pot monitoriza precis numarul de calorii arse pe durata sesiunii de alergare sau viteza maxima pe care o atingi. Retine aceste valori si incearca sa le depasesti la fiecare antrenament! Nici nu vei realiza cand s-au scurs minutele de alergare!

– Acorda atentie dietei! Evident, nu ai vrea sa alergi doar ca sa “dai jos” prajitura pe care ai mancat-o aseara. Daca ai obiceiuri nesanatoase din punct de vedere alimentar, renunta la ele! Cele mai bune rezultate sportive sunt atinse numai daca sustii efortul cu o dieta corespunzatoare!

– Nu sari peste incalzire! Atunci cand soliciti corpul la maximum, accidentarile pot aparea. Tocmai de aceea, trebuie sa le previi cu ajutorul perioadelor de incalzire si, respectiv, revenire dupa efort. Pentru ambele perioade, o alergare usoara de 5 minute va fi suficienta.

– Obisnuieste-te cu tehnica potrivita pe banda de alergat! Daca tot “iti dai sufletul” de 3 ori pe saptamana, ideal ar fi sa te bucuri la maximum de beneficiile antrenamentelor. Tocmai de aceea, tehnica potrivita de alergare pe banda trebuie sa iti intre in obisnuinta. Daca alergi foarte aproape de consola, postura corpului nu va fi corecta, iar bratele nu vor putea pendula adecvat. 

Daca pasesti aproape de partea din spate a benzii, in schimb, vei incerca sa iti pastrezi echilibrul prin micsorarea pasilor. Cel mai bine este sa calci pe centrul suprafetei de alergare, astfel incat miscarea sa fie corecta, iar tu sa te poti concentra numai asupra solicitarii si ritmului in care respiri!