Sunt serviciile SEO o „formulă magică”? Iată cât de simplu poți apela la ele!

agentie seo bucuresti

Serviciile SEO capata amploare pe zi ce trece, castigand tot mai mult teren in fata ad-urilor platite. Optimizarea corespunzatoare a unui site, crearea de backlink-uri cu autoritate si ocuparea unei pozitii fruntase in paginile cu rezultate Google pe cale organica a devenit principala provocare a business-urilor online din ziua de azi, care se doresc a fi cu adevarat de succes.

Longevitatea si profitabilitatea definesc, in egala masura, succesul unei afaceri pe Internet – ca in cazul business-urilor traditionale, de altfel. Insa, in mediul online, vizibilitatea este cea care face diferenta. Astfel, spre deosebire de campaniile de advertising online, care implica un buget substantial pentru rezultate rapide, dar de scurta durata, decizia de a apela la servicii SEO este mult mai inteleapta si avantajoasa, acestea din urma asigurand popularitate brandului pe termen lung. Acest lucru este valabil indiferent de modalitatea pe care o alegi pentru a recurge la servicii SEO.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Despre aceste modalitati vom vorbi, insa, un pic mai tarziu. In primul rand, trebuie stabilit urmatorul aspect: serviciile SEO nu sunt o „formula magica”! Desi pentru majoritatea antreprenorilor acestea par a fi ceva indescifrabil, desprins parca dintr-un univers SF, in realitate astfel de servicii sunt bazate pe logica si multa experienta. Iar logica, in acest context, se traduce printr-o strategie de marketing online bine pusa la punct. Multi dintre oamenii de afaceri care detin un business online isi doresc sa apeleze la servicii SEO, auzind de rezultatele pe care acestea le pot oferi, insa se tem de faptul ca acest domeniu este unul mult prea complicat.

Ei bine, SEO este un domeniu complex, dar daca vei apela la oamenii potriviti, implementarea unei astfel de campanii nu va fi deloc una complicata. Nimic nu e imposibil, atata timp cat vei sti sa faci diferenta intre mit si realitate. Iar realitatea este ca o campanie SEO poate fi realizabila in general pentru oricine, dincolo de aparente si reticenta anumitor persoane. Insa, nu putem spune ca exista o reteta de succes in acest sens, in afara de experienta – acesta este, de fapt, cuvantul „magic” pentru SEO.

Iar pentru a clarifica si mai mult lucrurile, iata ce inseamna experienta in SEO:

  1. Primul pas in implementarea serviciilor SEO este research-ul, dar acesta nu se rezuma doar la research-ul de cuvinte cheie, ci si la studierea domeniului de activitate al business-ului respectiv. In felul acesta, prin comparatii si analize, o echipa de specialisti, cu experienta, iti va spune din start daca afacerea ta se preteaza sau nu pentru o astfel de campanie si daca merita investitia.
  2. Research-ul in SEO reprezinta o activitate continua, astfel incat un specialist cu experienta te va tine constant la curent cu noile trenduri si posibilitati de dezvoltare online, fie ca ne referim la descoperirea de alte cuvinte cheie sau alte oportunitati de targetare (segmente colaterale ale publicului tinta).
  3. De asemenea, pe langa research, strategie si implementare, experienta in SEO se traduce si prin transparenta. Numai printr-o comunicare ampla cu clientul (rapoarte, analize, indicatii), acesta poate intelege cu adevarat ca serviciile SEO nu sunt o „formula magica”, ci reprezinta un algoritm cat se poate de logic si fezabil.

In continuare iti vom prezenta care sunt principalele modalitati prin care poti recurge la servicii SEO, foarte simplu.

Poti face SEO de unul singur

Desigur, in prima faza poti incepe prin a studia care e specificul si utilitatea serviciilor SEO. Sau, cel putin, poti incerca! Acest lucru se aplica in cazul in care detii un business nu foarte mare, cum ar fi un mic magazin online. Research-ul de cuvinte cheie si optimizarea basic a site-ului pot fi primii pasi catre SEO. Riscul major al deciziei de a face SEO de unul singur consta, insa, in lipsa de experienta – care poate duce la pierderea banilor investiti, fara a beneficia in schimb de rezultate notabile, care sa-ti asigure un ROI avantajos. De asemenea, nu trebuie ignorat nici faptul ca derularea unei strategii SEO necesita mult timp. Prin urmare, daca te vei ocupa de coordonarea business-ului tau online in paralel cu implementarea unei strategii de optimizare SEO, risti sa pierzi din vedere aspecte importante ce tin de management. Iar acest lucru poate duce, inevitabil, la esecul afacerii!

Poti angaja un specialist in servicii SEO

Un expert in servicii SEO, fie ca e vorba de un angajat in-house sau de un freelancer part-time, pare, la prima vedere, a fi o varianta mult mai sigura pentru optimizarea site-ului tau si crearea de backlink-uri. Daca vei apela la persoana potrivita, aceasta cu siguranta va detine know-how-ul necesar delurarii unei campanii de optimizare pentru motoarele de cautare, mai mult decat tine. Pe deasupra, te va degreva de o munca in plus. Problema apelarii la un freelancer consta, insa, in faptul ca acesta, ocupandu-se de unul singur de mai multe proiecte (cel mai probabil), poate neglija din lipsa de timp detalii importante in implementarea serviciior SEO. La randul sau, un angajat full-time ridica probleme de buget, fiind nevoie de costuri suplimentare pe care trebuie sa le suporti pentru un angajat in plus (salariu fix, taxe si impozite, conditii de lucru si alte beneficii).

Poti accepta ajutorul unei agentii de web design

Desi nu este cea mai indicata varianta, din motive lesne de inteles (lipsa experientei), exista numeroase companii care se ocupa de crearea de site-uri web si care ofera, ca servicii suplimentare, inclusiv consultanta SEO.

Poti apela la o agentie specializata in servicii SEO

Aceasta este, fara dar si poate, cea mai recomandata modalitate de a recurge la servicii SEO. In primul rand, o astfel de agentie detine oameni competenti pentru fiecare etapa in parte a procesului de optimizare: auditul site-ului impreuna cu lista de recomandari pentru programator, research de cuvinte cheie, crearea de texte si articole de catre copywriteri specializati (optimizarea on-page si off-page) etc. Cu alte cuvinte, numai o agentie SEO poate detine in totalitate resursele si experienta necesara unei campanii de succes. Avand de a face cu diferite proiecte si situatii, dispunand de personal instruit si fiind mereu la curent cu noile tendinte in domeniu, vei avea siguranta ca banii oferiti unei agentii cu experienta, care ofera servicii SEO, vor fi recuperati odata cu aparitia rezultatelor si a profitului incasat.

PUBLICITATE