Raportul de activitate al primarului Dragoș Chitic. Normalitate în administrație – Piatra Neamț -2015

Astăzi, 17 decembrie, în cadrul unei conferințe de presă ce a avut loc la primăria municipiului Piatra Neamț, primarul Dragoș Chitic a prezentat raportul de activitate pe anul 2015

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

conf.bilant.2015-5606„Am considerat că este bine ca acum, la sfârșit de an, primăria Piatra Neamț să prezinte un raport al activității pentru anul 2015 dar și datorită faptului că se împlinește 1 an de când am preluat această funcție de primar interimar. Un an care n-a fost deloc ușor, un an în care primăria Piatra Neamț a făcut pași importanți spre normalitate, un an în care am pornit la drum cu acest proiect intitulat <normalitate în administrație> și cred că am ajuns într-un punct în care putem discuta despre o instituție publică care funcționează, care interacționează cu cetățenii în mod corect, care oferă servicii publice îmbunătățite și totodată care a făcut pași pentru viitorul dezvoltării acestui oraș.
Am dorit să construiesc această normalitate prin transparență instituțională, prin dialog constant cu cetățenii, prin îmbunătățirea serviciilor publice oferite de primărie, prin rezolvarea pas cu pas a problemelor edilitare din Piatra Neamț. După un an de mandat pot să afirm faptul că această abordare a funcționat iar normalitatea există în acest moment în administrația publică a municpiului Piatra Neamț.” – a declarat primarul Dragoș Chitic

Raport de activitate. Normalitate în administrație
Piatra Neamț -2015

1. Comunicarea cu cetățenii, transparența și deschiderea instituției

Untitled-1-Am deschis un birou de audiențe cu 2 persoane ce au competențe specifice, un spatiu propice, raport saptămânal de audiențe; – Am îmbunătățit serviciile oferite prin camera 20 (instruire personal, suplimentare în momentele aglomerate, dotări suplimentare) și am oferit cetățenilor care interacționează cu camera 20 posibilitatea de a-și exprima gradul de satisfacție prin completarea unui chestionar de opinie;
Untitled-1Am dezvoltat mijloacele moderne de comunicare cu cetățenii : -domnuleprimar.ro (în majoritatea perioadelor suntem lideri naționali la răspunsuri oferite, statistica arată o creștere spectaculoasă, de 4 ori, a sesizărilor pe site datorată răspunsurilor prompte (de la 213 sesizari in 2014 la 820 sesizari în 2015, pana în ziua de azi), -o pagină de Facebook pentru a comunica evenimente, dar și pentru a oferi o nouă variantă de sesizări online din partea cetățenilor, -am implementat sistemul „Piața Publică„ care s-a bucurat de succes în rândul pietrenilor și care reprezintă o altă modalitate modernă și rapidă de transmitere a sesizărilor de la cetățeni direct la factorii reponsabili;
-am realizat un program foarte clar de audiențe oferite de conducerea Primăriei; – am implicat cetățenii în luarea deciziilor administrative ale Primăriei. Am realizat de aceea în luna iulie un sondaj de opinie din care au rezultat primele 10 lucruri pe care pietrenii și le doresc puse în practică de către municipalitate.
Toate aceste lucruri au dus la scăderea numărului de persoane care folosesc sistemul clasic – deplasarea la sediu sau petiții scrise transmise prin poștă – pentru a adresa sesizări Primăriei.

2. O agenda foarte clară de lucru pentru activitatea Primăriei în 2015
Untitled-1
În această agendă au fost incluse problemele importante ce trebuie rezolvate, aspectele care trebuie îmbunătățite în fiecare compartiment, direcție subordonată sau societate a Consiliului Local, problemele edilitare ce trebuie rezolvate, serviciile publice care trebuie îmbunătățite. Am urmărit periodic îndeplinirea punctelor din agendă, iar din luna septembrie am introdus ședințele operative săptămânale pentru discutarea problemelor de rezolvat și a progreselor aferente.

3. În privința societăților Consiliului Local Piatra Neamț,

am început prin a analiza serios activitatea și situația lor financiară, pentru a vedea ce decizii se pot lua pentru îmbunătățirea activității lor.
Din cele 6 societăți ale Consiliului Local, 4 sunt pe profit și au baze sănătoase pentru dezvoltare și oferirea de servicii publice de calitate la prețuri corecte. Cele 2 societăți despre care menționam încă de la începutul anului că sunt într-o situație financiară delicată – Perla și URBAN – au intrat în reorganizare. A fost decizia corectă și premiza obligatorie pentru performanțe în viitor.
Parking a recâștigat contractul pentru administrarea parcărilor de reședință în condiții mai avantajoase pentru Primărie.
Untitled-1Untitled-1Publiserv, societatea cea mai importantă și prin care realizăm majoritatea lucrărilor edilitare din oraș, a reușit traversarea cu bine a insolvenței și reorganizarea pe baze solide, având acum potențial de dezvoltare.
Salubritas a fost sprijinită să își îmbunătățească serviciile prin dotarea cu un utilaj multifuncțional pentru măturat și spălat domeniul public în sezonul cald respectiv pentru îndepărtarea zăpezii și împrăștiere material antiderapant în sezonul rece, un utilaj nou și modern pentru dezinsecție , două freze manuale pentru îndepărtarea zăpezii și 8 oameni suplimentari pentru activitatea manuală de curățenie /îndepărtarea zăpezii. Un element vizibil pe străzile din oraș și de utilitate îl reprezintă și dirijarea persoanelor beneficiare de ajutoare sociale către societățile consiliului local pentru a presta în general muncă în zona de salubrizare a orașului.
Untitled-1Locativserv a făcut pași vizibili în imbunătățirea serviciului de administrare a fondului locativ. De asemenea, a reușit câștigarea administrării Sălii Polivalente și a Mall Forum Center (o clădire care a cunoscut imediat după schimbarea administratorului schimbări în bine în ceea ce privește confortul chiriașilor și a publicului). În ceea ce privește locuințele ANL, este pentru prima dată în istoria postdecembristă a Primăriei când toți solicitanții au primit o locuință, fiind nevoiți să facem, în premieră, 3 sesiuni de actualizare a dosarelor. Totodată, au fost alocate resurse pentru igienizarea și executarea de reparații în apartamentele proprietate a municipalității.

4. În privința compartimentelor și direcțiile subordonate ale Primăriei, am reușit:

– îmbunătățirea serviciului de colectare selectivă a deșeurilor (colectarea inclusiv în ziua de duminică, reparații ale shelterelor și pubelelor, spălarea pubelelor în sezonul cald, curățarea platformelor betonate în momentul ridicării deșeurilor)
– suplimentarea numărului de polițiști locali în zona de ordine publică pentru asigurarea patrulelor pe străzi
Untitled-1– asigurarea plății impozitelor și taxelor locale cu cardul la ghișeu, asigurarea funcționalității sistemului de plată online a taxelor și impozitelor locale și pregătirea accesării pentru ghiseul.ro (un al doilea sistem de plată online prin care pot fi plătite inclusiv amenzile de circulație)
– alocarea unui nou spațiu pentru Evidența Persoanei, la nivelul 3 Mall Forum Center, care va oferi un confort sporit cetățenilor care apelează la acest serviciu, dar și personalului
-oferirea de internet wireless gratuit în cea mai importantă zonă a orașului – Piața Curtea Domnească – ÎNCEPÂND CU 1 AUGUST 2015; – eliminarea riscului financiar prezentat de datoria către E-on, negocierea și semnarea unei convenții care a făcut ca Primăria să poată funcționa în condiții normale fără o presiune finaciară; – elaborarea și aprobarea unei metodologii unitare de contorizare individuală a apei care oferă posibilitatea asociațiilor de proprietari, prin societatea furnizoare a acestei utilități, să-și implementeze acest sistem absolut necesar în mare parte din cazuri; – realizarea unui nou centru de permanență, inaugurat la 1 iulie în cartierul VĂLENI , ducând la 5 numărul centrelor de permanență realizate și susținute de administrația locală pietreană;
Untitled-1-mutarea bazarului în noua locație din strada Muncii;
-pregătirea documentației și semnarea contractului pentru reconstrucția Pieței Centrale, un obiectiv major al administrației locale;
Untitled-1– pregătirea portofoliului de proiecte în vederea atragerii de fonduri europene. Pe lângă cele 11 proiecte prezentate deja, am mai adăugat încă 2 proiecte foarte importante pe care le vom detalia la începutul anului viitor : reabilitarea termică a blocurilor de locuințe și realizarea unui incubator de afaceri completat cu un parc industrial – adoptarea unei declarații a municipalității intitulată PIATRA NEAMȚ 2020 – ORAȘ INTELIGENT, un proiect complex, care va duce la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor din oraș
-menținerea nemodificată a nivelului taxelor, impozitelor, tarifelor de închiriere și concesiune, un sprijin pentru persoanele fizice, dar și un stimulent de dezvoltare pentru agenții economici.

5. Câteva dintre problemele edilitare rezolvate în acest an :

– asfaltarea a 19 străzi care erau nemodernizate, totalizând 6.4 km. Am făcut de asemenea lucrări de reparații capitale pentru alți 7.4 km, lucrări de întreținere a străzilor și asigurarea condițiilor optime de circulație pe tot parcursul anului
– asfaltarea străzii Gheorghe ASACHI, drumul principal din cartierul Văleni
– modernizarea străzilor Constantin BRÂNCOVEANU și Mihai STAMATIN, realizându-se o nouă intrare/ ieșire pentru cartierul Dărmanești – realizarea trotuarului de acces la SALA POLIVALENTĂ – realizarea unui sens giratoriu la intersecția străzilor Mihai Viteazu și Aleea Ulmilor care a dus la facilitarea ieșirii vehiculelor din cartierul Darmanești , cunoscută fiind dificultatea existentă, mai ales la orele de vârf
– finalizarea amenajării și repartizarea a 38 locuințe în strada Nufărului nr. 10, în clădirea fostului cămin pentru persoane vârstnice
– mutarea romilor în locuințe civilizate și demolarea clădirilor improprii în care locuiau în cartierul SPERANȚA
– amenajarea unui loc de joacă în cartierul Speranța
– repararea celor două fântâni arteziene defecte (Central, Muzeul de Istorie). În primavară vor fi pornite toate cele șapte fântâni arteziene din oraș – în cele două perioade propice plantărilor , primăvara și toamna anului 2015, s-au plantat 3067 arbori și arbuști
– lărgirea străzii Obor în dreptul magazinului KAUFLAND, ceea ce a dus la îmbunătățirea condițiilor de trafic și fluidizarea circulației în zonă
– realizarea unui Centru de Informare turistică în zona PETRODAVA- HOTEL CENTRAL
– reabilitarea pasajului pietonal de la Pietricica
– începerea refacerii fațadelor de blocuri degradate. Am finalizat bl. 11 de pe B-dul DACIA
– investiții în unitățile de învățamânt din oraș care au dus la asigurarea unor condiții optime pentru desfășurarea activității educaționale. Am stabilit și au avut loc în acest an întâlniri cu directorii instituțiilor de învățământ pentru a afla, direct problemele cu care aceștia se confruntă și pentru a îmbunătăți condițiile în care elevii și profesorii își desfășoară activitatea
– realizarea unui ghid digital, unul din pașii spre „smart cities„, prin amplasarea de coduri QR pe principalele obiective turistice din oraș.

12227620_934887779910634_325625678014770238_nAcestea sunt, în sinteză, lucrurile realizate în 2015 la Primăria Piatra Neamț. Doresc să mulțumesc pentru colaborare pietrenilor în general, precum și consilierilor locali, angajaților din societățile subordonate Consiliului Local, angajaților primăriei și colaboratorilor. Am făcut împreună lucruri bune în 2015, dar sunt conștient că mai sunt multe de făcut.

Dacă 2015 a fost anul normalității, 2016 trebuie să fie anul performanței. Cetățenii asteaptă să asigurăm serviciile publice cel puțin la același nivel din 2015 și pot să le garantez că așa se va întâmpla. Dar 2016 trebuie să însemne și ambiții mai mari pentru Piatra Neamț. Orașul are nevoie de proiecte noi, iar administrația va face eforturi mai mari pentru îmbunătățirea infrastructurii urbane și pentru atragerea de investiții în vederea creării de locuri de muncă. Cred în potențialul orașului nostru, cred că putem genera mai multă dezvoltare în Piatra Neamț și cred în capacitatea pietrenilor de a funcționa și mai bine ca o comunitate locală închegată, puternică.

PUBLICITATE