Proiect de hotărâre: Parking să administreze parcările din municipiu pentru încă 3 ani

În cadrul ședinței Consiliului Local al municipiului Piatra-Neamț de pe 25 februarie, consilierii au de aprobat un proiect de hotărâre care prevede prelungirea cu 3 ani a contractului pe care municipiul îl are cu SC Parking SA.

Societatea Parking administrează parcările de reședință din anul 2015, iar în această vară ar fi urmat să expire contractul. Consilierii locali au de votat prelungirea contractului pentru încă 3 ani, până în 2024.

De-a lungul timpului au fost multe dezbateri legate de faptul că parcările de reședință ar trebui să fie în administrarea primăriei și nu a unei societăți private, pentru ca întreaga sumă de bani să ajungă în conturile primăriei.

În 2017, consilierii PNL de la acea vreme au făcut un calcul care arăta că dacă parcările trec în administrarea directă a primăriei, prețul unei parcări va scădea, iar chiriașii nu vor mai trebui să achite și TVA-ul, cum este în prezent.

Este de văzut cum vor vota acest proiect consilierii PNL-USR-ProRomânia care formează majoritatea în Consiliul Local.

În acest moment societatea Parking SA virează primăriei municipiului Piatra-Neamț 40% din banii încasați de pe parcări, iar la sfârșitul anului 2019 firma a înregistrat un profit de 2.209 lei.