Primăria Piatra-Neamț plătește 112.000 lei cotizație ”Asociației Moldova se dezvoltă”…degeaba

În anul 2018, se parafa la Timișoara celebra ”Alianță a Vestului”, formată din primarii municipiilor Timișoara, Arad, Oradea și Cluj, menită să lupte pentru dezvoltarea acestor comunități și a regiunii de vest.

Un an mai târziu, pe 23 iulie 2019, primarii municipiilor Iași, Suceava, Roman, Botoșani, Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc și Piatra-Neamț, semnau Actul de Constituire al Asociației „Moldova se dezvoltă”.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Au trecut aproape doi ani de atunci și pe lângă conferințele de presă cu fursecuri și cafele, fotografii și comunicate de presă, nu s-a întâmplat mai nimic. Niciun proiect concret nu a fost accesat de această Asociație și nici la împărțirea bugetului de stat din 2020 sau 2021 nu au fost chemați reprezentanții acestor municipii, deși se lăudau că vor fi un puternic organism consultativ pentru guvern.

În tot acest timp, primăria municipiului Piatra-Neamț plătește o cotizație anuală de 112.000 lei, din bugetul local. Nu știm ce face Asociația cu banii, pentru că înconturile ei s-au adunat sume frumușele, iar în realitate lucrurile nu se mișcă deloc în Moldova.

În total, în fiecare an, primăria municipiului Piatra-Neamț plătește diverselor Asociații din care face parte la nivel local sau național, o cotizație în sumă de 320.000 lei. (foto)

Revenind la Asociația ”Moldova se dezvoltă”, putem spune că ea a luat ființă pentru a le arăta primarilor din vest de la acea vreme (Boc, Falcă, Robu, Bolojan) că și Moldova poate să se unească în efortul comun de a dezvolta cea mai săracă zonă a țării.

Diferența este că în Vest lucrurile au început să se miște. Anul trecut, ministrul transporturilor, a semnat alături de edili din ”Asociația Vestului” acordul de implementare a unuia dintre cele mai ambițioase proiecte zonale: electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, investiție de 1,8 miliarde Euro.

Pe noile linii nu vor mai circula trenuri pe motorină, ci doar electrice, care vor ajunge să aibă viteze de până la 120 de km la oră.

Lansarea achiziției în luna martie 2020, depunerea ofertelor în luna mai, evaluarea ofertelor – maxim luna august, semnarea contractului, proiectare plus execuție – în luna septembrie și începerea efectivă a lucrărilor, în aprilie 2021. Un proiect major a cărui valoare se ridică la 1,8 miliarde de Euro. Despre beneficile implementării acestui proiect nu cred mai trebuie să vorbim, ele sunt uriașe: de la mobilitate, accesabilitate, mediu de afaceri, la descongestionarea și fluidizarea traficului”, a declarat Lucian Bode, ministrul transporturilor de la acea vreme.

PUBLICITATE