Poliția Locală Piatra-Neamț: Asociațiile de proprietari răspund pentru pagubele produse de vânt

După un cod portocaliu de vânt care a smuls acoperișurile blocurilor din Piatra-Neamț, asociațiile de proprietari vor fi responsabile pentru achitarea pagubelor materiale, conform unui comunicat al Poliției Locale.

În urma unui cod portocaliu de vânt care a avut loc pe 2 aprilie 2024, mai multe blocuri din Piatra Neamț au suferit pagube semnificative, cu acoperișuri smulse și purtate de vânt, cauzând importante daune materiale. Autovehicule staționate au fost avariate, iar unele ferestre au fost sparte, punând în pericol siguranța locuitorilor și a proprietății.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Într-un comunicat de presă, Poliția Locală Piatra-Neamț a anunțat că asociațiile de proprietari ale imobilelor ale căror acoperișuri nu au fost schimbate sau întreținute vor fi responsabile pentru achitarea acestor pagube, conform legislației în vigoare. Aceasta vine în urma acțiunii de notificare a asociațiilor de proprietari cu privire la obligația lor de a repara și întreține acoperișurile clădirilor rezidențiale, precum și spațiile comune ale condominiilor.

Mai jos, comunicatul Poliției Locale:

Acoperișuri de blocuri purtate de vânt ca niște jucării! Aceasta este imaginea dimineții de 3 aprilie 2024, după codul portocaliu de vânt, în vigoare din data de 02.04.2024. 

Mai multe acoperișuri de bloc din toate cartierele municipiului au fost distruse și purtate de vânt provocând importante pagube materiale autovehiculelor staționate în parcările de reședință. 

Miercuri, 03.04.204, polițiștii locali au reluat acțiunea de notificare a tuturor asociațiilor de proprietari de pe raza orașului Piatra Neamț, cu privire la obligația de a repara și întreține acoperișurile clădirilor rezidențiale precum și toate spațiile comune ce fac parte dintr-un condominiu. Reamintim că acest lucru este obligatoriu, conform Legii 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor.

Mai mult decât atât, proprietarii apartamentelor au datoria de a se implica și de a conștientiza creearea fondurilor de reparații, necesare în cazul lucrărilor de întreținere sau schimbare a acoperișului blocurilor (cu respectarea Legii 50/1991 privind autorizarea în construcții) ori în spațiile comune, astfel încât să se prevină accidentele sau incidentele datorate condițiilor meteo nefavorabile. 

Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari au obligaţia să aprobe un fond de reparaţii anual, necesar pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune… Fondul de reparaţii este utilizat numai pentru consolidarea condominiului, reabilitarea termică, creşterea calităţii ambiental-arhitecturale a construcţiilor, precum şi pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune” – art. 71, lit. 2, Legea 196/2018.

Precizăm de asemenea, că în cazul pagubelor materiale produse de bucățile de acoperiș, cum ar fi autovehicule avariate sau ferestrele sparte, daunele vor fi achitate de către asociațiile de proprietari din care fac parte imobilele ale căror acoperișuri nu au fost schimbate sau întreținute, pe cheltuiala membrilor acestora. 

PUBLICITATE