Piatra-Neamț: Efecte vizibile după schimbarea conducerii societății Publiserv

Din luna iulie a acestui an, de când au fost schimbați reprezentanții Consiliului Local în AGA la societatea Publiserv, s-a realizat o analiză a modului de funcționare a acestei societăți și s-au corectat deficiențele, iar efectele au fost vizibile pentru locuitorii municipiului Piatra Neamț. S-a reușit astfel  prioritizarea lucrărilor de asfaltare și s-a răspuns la majoritatea sesizărilor primite de la cetățeni. Pentru a eficientiza activitatea s-a întocmit un plan de măsuri care ne va ajuta să furnizăm servicii de calitate la prețuri competitive.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Pentru a eficientiza activitatea pe care o desfășurăm, dar și pentru a reduce cât mai mult externalizarea lucrărilor şi a serviciilor către terţi, am demarat procedura de achiziție pentru două autoutilitare basculantă, mai exact am făcut caietul de sarcini și strategia de contractare pentru a putea fi puse pe SEAP. Parcul auto al societății Publiserv este extrem de îmbătrânit, mai exact un camion de 16 t intră în procedura de casare în 2018, iar alte două în 2019. Toate mijloacele de transport la care am făcut referire au uzură fizică și morală, nu corespund tehnic și nici nu răspund normelor de poluare, existând riscul ca acestea să se defecteze oricând pe traseu, încărcate. Mai mult decât atât anul lor de fabricație fiind 1979, 1980 nu se mai fabrică piese de schimb pentru ele, iar cele care se găsesc sunt contrafăcute. De aceea, în urma referatului de necesitate realizat de cei de la parcul auto și după consultări cu persoane specializate, am decis că este absolut necesar să demarăm procedura de achiziție pentru două autobasculante. Prima este o autobasculantă 4X4 cu o capacitate de remorcare de 27 t, cu accesorii de deszăpezire care se pretează pentru efectuarea lucrărilor în oraș și transportul utilajelor aferente la locație. Mai mult decât atât, poate fi folosită la intervenții pe teren dificil, ceea ce ne ajută, fiind un oraș de munte. Prețul ei este de aproximativ  140 000 euro. A doua este o autoutilitară basculantă 8X4 cu accesorii de deszăpezire și poate fi folosită pentru transportul asfaltului, a agregatelor, iar pe perioada de iarnă la deszăpezire. Prețul acesteia este tot de aproximativ 140 000 euro. Societatea va achiziționa aceste camioane în leasing, asta înseamnă că la prețul camioanelor se va adăuga o dobândă și asigurarea CASCO care însumează aproximativ 26 000 euro pe camion pe toată durata contractului de 5 ani, adică 430 euro pe lună. De unde vom avea bani, vă întrebați. După cum știți în 2014 Publiserv SA a fost în insolvență. La acea dată s-a contractat un credit de 3 milioane de lei pentru achitarea datoriilor la bugetul de stat și pentru plata administratorului judiciar. Creditul a fost acordat pe o perioadă de 3 ani cu o rată de 150 000 lei/lună. Ultima rată a fost în octombrie 2017. Dacă societatea a putut plăti la timp ratele la credit, sunt convins că vom putea achita și rata la leasing de 5 ori mai mică, mai exact în valoare de 27 000 lei.Pentru asfaltare, Publiserv SA deține un vibropartizator de ultimă generație Vogele, achiziționat în 2016 cu 200 000 euro și un vibrorepartizator asfalt MBU pentru străzi înguste și trotuare.Cu aceste utilaje și cu cele pe care intenționăm să le achiziționăm vom aduce plus valoare lucrărilor pe care le executăm și vom eficientiza activitatea societății”, a declarat Valentin Ciobanu, director SC Publiserv SA.

Pentru rentabilizarea fluxului de lucru, în societate se implementază noul sistem intern managerial al calităţii şi mediului ISO 9001/2015 şi ISO 14001/2015.

Am demarat implementarea noului sistem intern managerial al calităţii şi mediului ISO 9001/2015 şi ISO 14001/2015 Vă întrebați de ce acum? Asta m-am întrebat și eu când am văzut că în cadrul societății Publiserv SA nu sunt implementate toate procedurile ceea ce îngreunează fluxul de producție și măresc timpii de reacție. Astfel, pentru a executa lucrări și presta servicii de calitate la prețuri competitive este necesar ca societatea să funcţioneze pe baza unor proceduri. Pentru asigurarea transparenței în cheltuirea banului public, mai ales că societatea are ca acționar majoritar Consiliul Local Piatra Neamț, suntem în procedura de implementare a sistemului de control managerial intern, sistem prin care se asigură o mai bună folosire a resurselor şi corelarea acestora cu obiectivele societății noastre, îmbunătățirea fluxului informațional și creșterea transparenței activitatii, gestionarea riscurilor și responsabilizarea managementului și personalului de execuție”, a adăugat Valentin Ciobanu, director SC Publiserv SA.

SC Publiserv SA își va diversifica activitatea, astfel că în sezonul rece va produce mobilier stadal și pentru locurile de joacă.

Așa cum am mai precizat, dar cred că este important să reamintesc faptul că pentru prima dată în ultimii ani niciun angajat nu va fi disponibilizat în sezonul rece. Pentru a putea oferi angajaților continuitate și de ce nu siguranța unui loc de muncă stabil, ne vom diversifica activitatea și mă refer aici la producția de mobilier stradal și echipamente pentru locurile de joacă. Păstrând toți angajații, vom putea efectua lucrări de reparație în oraș atât timp cât ne va permite vremea”, a declarat Valentin Ciobanu, director SC Publiserv SA.

Activitatea SC Publiserv SA este una transparentă și se află într-o permanentă comunicare cu cetățenii. De aceea, în ultima perioadă, am devenit foarte activi pe Facebook, unde prezentăm lucrările executate de societate. Tot pe pagina de Facebook a societății, locuitorii din Piatra Neamț ne pot trimite sesizări, critici și de ce nu laude, fiind un instrument transparent și la îndemâna multora dintre noi.

PUBLICITATE