Patriarhul Daniel explică minunea de la Neamț și cum am ajuns „Grădina Maicii Domnului”

România a fost numită Grădina Maicii Domnului încă din secolul al XV-lea, Papa Ioan Paul al II-lea repetând doar ce era în tradiţie, la vizita sa în ţara noastră din mai 1999, a afirmat astăzi, 15 august, patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Daniel.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Noi ne aducem aminte de faptul că, adesea, România a fost numită Grădina Maicii Domnului. De când a fost ea numită aşa? Nu deodată cu vizita Papei Ioan Paul al II-lea. El doar a repetat ceea ce era în tradiţie, şi anume în secolul al XV-lea, la Mănăstirea Bisericani din judeţul Neamţ, unii călugări de la mănăstire voiau să plece la Muntele Athos, în Grecia. Maica Domului li s-a arătat într-un stejar ale cărui rădăcini se află şi acum la Bisericani într-o biserică nouă pe care noi am sfinţit-o când eram mitropolit la Iaşi. (…) Acolo, în stejarul respectiv, de la Bisericani, pe care credincioşii puneau adesea icoana Maicii Domnului, acolo din acest stejar le-a spus ea călugărilor care voiau să plece în Muntele Athos: ‘Nu mai mergeţi la Muntele Athos, pentru că şi aici este grădina mea’. Şi de-atunci s-a spus că şi România este Grădina Maicii Domnului„, a spus patriarhul.

Preafericirea Sa a explicat că sărbătoarea din 15 august este una „bogată în înțelesuri duhovnicești”.

Patriarhul a spus că sărbătoarea se mai numește și „mutarea” Maicii Domnului la viața veșnică și a insistat asupra acestui aspect. Părintele Patriarh a subliniat că termenul se referă la „mutarea de la viața pământească limitată și trecătoare, la viața netrecătoare și veșnică” și a amintit că Fecioara Maria nu s-a mutat la ceruri doar cu sufletul, ci și cu trupul.

Cu mare înțelepciune, Biserica a numit această taină a luării sau a ridicării cu trupul la cer, mutare, și nu înviere, nici înălțare la cer”, a spus Preafericirea Sa.

Pentru că învierea și înălțarea lui Hristos s-au făcut cu puterea lui dumnezeiască proprie. Ori Maica Domnului nu a înviat și nici nu s-a ridicat la cer cu puteri proprii, ci cu puterea dumnezeiască a Fiului Său”, a explicat Patriarhul României.

Această sărbătoare ne arată că Maica Domnului trece prin moarte ca toți oamenii, dar nu rămâne în moarte pentru că Hristos Domnul, arătând prețuire și cinstire deosebită pentru ea, o ridică la ceruri”,a adăugat Părintele Patriarh.

PUBLICITATE