Optimizarea SEO si marketingul de continut – doua instrumente indispensabile pentru succesul unui business online

Orice strategie de marketing online are ca scop final sa capteze atentia clientilor si sa ii mentina interesati. Pentru ca acest obiectiv sa poata fi atins si pentru a avea succes in mediul online, este necesar sa utilizezi doua instrumente complementare: optimizarea SEO si marketingul de continut.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS
Optimizare SEO 2018

In timp ce tehnicile de optimizare SEO au ca scop obtinerea unor pozitii de top in motoarele de cautare pentru ca brandul tau sa aiba vizibilitate cat mai mare si cat mai multi utilizatori sa ajunga pe website-ul tau, continutul de calitate este ceea ce ii determina sa aleaga site-ul tau si nu pe cele ale concurentilor. Mai mult, continutul de calitate si relevant este ceea ce il atrage pe utilizator sa petreaca cat mai mult timp pe site si ceea ce il convinge sa cumpere produsele si/sau serviciile tale.

Combinand optimizarea SEO si marketingul de continut intr-un singur instrument eficient, antreprenorii online pot atrage utilizatorii de internet si ii pot conduce de la stadiul de simpli vizitatori la cel de clienti, asigurand o crestere a ratei de conversie si o recuperare a investitiei cat mai mare.

Statisticile sustin ca peste 97% din marketeri si specialisti ai marketingului online considera ca optimizarea SEO si marketingul de continut sunt complet interdependente si ca, pentru a avea succes in mediul online, trebuie integrate intr-un mod organic si eficient in strategia generala de marketing online.

In eforturile unei strategii de marketing online, optimizarea SEO are cea mai mare pondere, deoarece are un rol decisiv in a face vizibil continutul unui site, prin intermediul cautarilor organice din Google. Iata cateva lucruri interesante despre cautarile organice si optimizarea SEO:

– traficul organic reprezinta 51% din traficul total al website-urilor;

– optimizarea SEO necesita investitii minime care genereaza cel mai bun ROI dintre toate celelalte instrumente de marketing online;

– optimizarea SEO are un impact semnificativ asupra vanzarilor, atat online cat si offline;

– SEO nu ajuta doar la obtinerea unor pozitii favorabile in Google, ci contribuie si la cresterea brand awareness-ului.

Cum poti integra eficient optimizarea SEO si marketingul de continut in strategia ta de marketing online?

  1. Cunoaste-ti audienta si studiaza comportamentul consumatorilor

De la produsele si serviciile oferite pana la tehnicile de marketing alese, punctul central de interes al brandului tau trebuie sa fie utilizatorul. Daca iti vei targeta eficient potentialii clienti si le vei cunoaste nevoile, interesele si comportamentul de navigare, vei putea crea continut relevant pentru ei, lucru care te va ajuta sa iti atingi obiectivele generale ale business-ului.

  1. Stabileste care este scopul continutului pe care il oferi utilizatorilor

Care este scopul continutului regasit pe website-ul tau? De a informa si a educa? De a covinge utilizatorii sa iti cumpere produsele? Sau de a-i relaxa si de a-i inspira? Asa cum orice brand are un scop sau o misiune pentru care exista, si continutul trebuie sa aiba un scop bine definit.

  1. Optimizeaza continutul din punct de vedere SEO

Dupa ce stabilesti care este audienta targetata si scopul continutului, urmatorul pas este sa creezi continut de calitate si sa-l optimizezi din punct de vedere SEO. Un continut de calitate care nu este optimizat SEO, este ca si inexistent. Daca utilizatorii nu ajung la continutul tau, indiferent de calitatea acestuia, nu pot interactiona cu brandul tau si nu-ti pot deveni clienti.

  1. Asigura un echilibru intre calitatea si cantitatea continutului

In prezent, utilizatorii de internet sunt literalmente bombardati cu o cantitate uriasa de informatii, in fiecare zi. Iata cateva statistici din SUA care sustin acest lucru:

– un adult consuma in medie 10 ore si 39 de minute de continut media in fiecare zi;

– in fiecare minut, sunt incarcate 500 de ore de continut video pe Youtube, sunt trimise 150.000 de emailuri si sunt publicate 1500 de articole pe platforme WordPress, 3.300.000 de postari pe Facebook si 448.000 pe Twitter.

Un lucru este cert: internetul este suprasaturat de continut, drept pentru care va trebui ca strategia ta de optimizare SEO sa mearga mana in mana cu un continut de cea mai buna calitate, pentru a te putea remarca in mediul online, atat in fata motoarelor de cautare, cat si a utilizatorilor.

PUBLICITATE