#Noua_Piatra și gunoaiele în epoca administrației Carabelea

Două săptămâni i-a luat primarului Andrei Carabelea să vadă problema legată de neridicarea gunoiului de la zeci de Asociații de Proprietari din Piatra-Neamț.

În urmă cu 2 săptămâni, pe 10 octombrie, societatea Brantner a notificat instituțiile că sistează ridicarea gunoiului la Asociațiile de Proprietari care nu au rămas cu facturi restante.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Efectele sistării ridicării gunoiului s-au putut vedea în imaginile postate pe rețelele de socializare și în presă (vezi foto mai jos)

Abia astăzi, 24 octombrie, după două săptămâni, primarul municipiului Piatra-Neamț a purtat discuții cu reprezentanții societății pentru a relua ridicarea gunoiului.

Interesant este că cele mai multe plăți pe care Brantner trebuie să le încaseze sunt tocmai de la societatea Primăriei: SC Locativ.

Deturnare de fonduri se cheamă. Adică banii pe care lumea i-a plătit pentru gunoi, ei (n.r. Locativ) au plătit apa, utilități, salarii, lifturi, deci au deturnat banii pentru alte plăți.

Mai sunt și alte Asociații de Proprietari, în afară de Locativ, dar acolo au venit administratorii sau președinții de Asociații la eșalonări.” – a declarat directoarea SC Brantner pentru MESAJUL.ro

De menționat este și faptul că primarul municipiului Piatra-Neamț este unicul organ de control care poate da amenzi Asociațiilor de Proprietari. Însă, ar trebui să fie și interes…

În schimb, Primăria Piatra-Neamț a transmis, astăzi, că a găsit o „soluție” care îi va afecta mai mult pe care care plătesc la timp: „fondul de rulment”.

„Având în vedere sistarea furnizării apei potabile și suspendarea serviciilor de colectare deșeuri la asociațiile de proprietari cu datorii restante, reamintim asociațiilor de proprietari că au obligația constituirii fondului de rulment în conformitate cu prevederile art. 72 din Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, pct. (1):

„În scopul asigurării sumelor necesare pentru plăți curente, asociația de proprietari este obligată să stabilească cuantumul și cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. Fondul de rulment se stabilește astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice.

Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociația de proprietari în anul anterior, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflației, iar în cazurile asociațiilor de proprietari nou-înființate, prin aproximarea acestuia cu fondul de rulment stabilit la alte asociații de proprietari echivalente ca mărime”, respectiv pct. (2): „Fondul de rulment se depune în contul curent al asociației de proprietari.”” – transmite Primăria.
#Împreună_Reclădim_Orașul #Noua_Piatra #Smart_City

PUBLICITATE