NEAMȚ: (Oficial!) Neamțul, în topul judeţelor cu cele mai MICI salarii și în 2020

Conform ultimului raport al Comisiei Naţionale de Prognoză, publicat zilele acestea, și în anul 2020 cel mai prost plătit judeţ din regiunea Nord-Est va fi Neamț. 

Atât pentru anul 2019, cât și pentru 2020, Comisia Națională de Prognoză clasează județul Neamț pe locul 4 la nivel național, în topul județelor cu cele mai mici salarii (brut și net) lunare.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

În 2019, câștigul salarial mediu BRUT lunar în județul Neamț a fost de 3889 lei/salariat.

În topul județelor cu cel mai mic salariu brut în anul 2019, Neamțul s-a aflat pe locul 4, după Bistriţa – Năsăud (3839 lei/salariat), Teleorman (3861 lei/salariat) și Hunedoara (3869 lei/salariat).

Cele mai mare câștiguri salariale brute din țară au fost în București (6816 lei/salariat), Cluj (5683 lei/salariat) și Timiș (5502 lei/salariat)

Pentru anul 2020, Comisia Naţională de Prognoză plasează județul Neamț pe același loc 4 în topul județelor cu cel mai mic câștig salarial mediu brut lunar:

  1. HUNEDOARA – 4174 lei/salariat
  2. TELEORMAN – 4192 lei/salariat
  3. BISTRIȚA-NĂSĂUD – 4230 lei/salariat
  4. NEAMȚ – 4253 lei/salariat
  5. COVASNA – 4291 lei/salariat

La polul opus, județele cu cel mai mare câștig salarial mediu brut lunar în 2020 vor fi București (7417 lei/salariat), Cluj (6301 lei/salariat) și Timiș (6095 lei/salariat)

În 2019, câștigul salarial mediu NET lunar în județul Neamț a fost de 2371 lei/salariat.

În topul județelor cu cel mai mic salariu net în anul 2019, Neamțul s-a aflat pe locul 4, după Bistriţa – Năsăud (2353 lei/salariat), Teleorman (2345 lei/salariat) și Hunedoara (2365 lei/salariat).

Cele mai mare câștiguri salariale nete din țară au fost în București (4162 lei/salariat), Cluj (3503 lei/salariat) și Timiș (3375 lei/salariat)

Pentru anul 2020, Comisia Naţională de Prognoză plasează județul Neamț pe același loc 4 în topul județelor cu cel mai mic câștig salarial mediu net lunar:

  1. TELEORMAN – 2548 lei/salariat
  2. HUNEDOARA – 2554 lei/salariat
  3. BISTRIȚA-NĂSĂUD – 2594 lei/salariat
  4. NEAMȚ – 2595 lei/salariat
  5. BIHOR – 2634 lei/salariat

La polul opus, județele cu cel mai mare câștig salarial mediu net lunar în 2020 vor fi București (7417 lei/salariat), Cluj (6301 lei/salariat) și Timiș (6095 lei/salariat)

Evoluţia principalilor indicatori economico-sociali – Județul Neamț

2019
Creşterea reală a PIB (produsul intern brut) – 7,0 % (cea mai mare din țară)
PIB/Locuitor – 6.951 euro/locuitor
Rata şomajului înregistrat – 4,5 %
Câştigul salarial mediu NET lunar – 2371 lei/salariat
Câştigul salarial mediu BRUT lunar – 3889 lei/salariat

2020
Creşterea reală a PIB (produsul intern brut) – 4,4 %
PIB/Locuitor – 7.631 euro/locuitor
Rata şomajului înregistrat – 4,3 %
Câştigul salarial mediu NET lunar – 2595 lei/salariat
Câştigul salarial mediu BRUT lunar – 4253 lei/salariat

2021
Creşterea reală a PIB (produsul intern brut) – 4,5 %
PIB/Locuitor – 8.309 euro/locuitor
Rata şomajului înregistrat – 4,1 %
Câştigul salarial mediu NET lunar – 2782 lei/salariat
Câştigul salarial mediu BRUT lunar – 4564 lei/salariat

2022
Creşterea reală a PIB (produsul intern brut) – 4,5 %
PIB/Locuitor – 9.004 euro/locuitor
Rata şomajului înregistrat – 4,0 %
Câştigul salarial mediu NET lunar – 2982 lei/salariat
Câştigul salarial mediu BRUT lunar – 4895 lei/salariat

2023
Creşterea reală a PIB (produsul intern brut) – 4,3 %
PIB/Locuitor – 9.710 euro/locuitor
Rata şomajului înregistrat – 3,8 %
Câştigul salarial mediu NET lunar – 3187 lei/salariat
Câştigul salarial mediu BRUT lunar – 5236 lei/salariat

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză are rolul de a elabora studii şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung privind evoluţia economiei româneşti în ansamblu, pe sectoare şi în profil teritorial, sinteze macroeconomice, de a fundamenta orientările strategice de dezvoltare economico-socială şi măsurile de politică economică proiectate de Guvern, în concordanţă cu Programul de guvernare, precum şi de a coordona, împreună cu Secretariatul General al Guvernului, şi monitoriza politicile publice, cu deosebire ale investiţiilor în parteneriat public-privat şi din domeniul ajutorului de stat.

Comisia se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Secretariatului General al Guvernului şi coordonarea prim-ministrului.

PUBLICITATE