NEAMȚ: ApaServ amendată și pusă să reducă facturile cu 30%

Avand in vedere informatiile aparute in spatiul public in legatura cu repetate intreruperi in furnizarea apei potabile in municipiul Roman, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Neamt a demarat o actiune de verificare a modului de respectare a prevederilor legale din domeniul protectiei consumatorilor de catre operatorul economic prestator de servicii de furnizare apa.

Drept urmare, au fost solicitate documente si evidente care sa justifice situatia creata: contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si canalizare, numarul de consumatori persoane fizice afectate, evidenta inregistrarilor parametrilor de furnizare asumati prin contract si masurile adoptate de operatorul economic pentru limitarea consecintelor acestei situatii.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Prin contractul de furnizare a apei, operatorul economic se angajeaza ca va asigura apa la presiunea de 2,2 atm si un grad de asigurare de 98 %.

Incepand cu 1 octombrie 2019, in mod repetat, s-au inregistrat parametrii neconformi celor asumati, respectiv presiune sub limita prevazuta, mergand pana la intreruperea, in totalitate, a furnizarii apei pentru intreg municipiul Roman.

Aceasta situatie este sustinuta de numarul de notificari comunicate pe site-ul furnizorului, in numar de 70, cat si de evidenta inregistrarilor la parametru presiune, inregistrari efectuate la plecarea in reteaua de distributie, pentru perioada octombrie 2019- februarie 2020.

Ordonanta Guvernului nr.21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede la art. 7, lit. C, a 3 – liniuta faptul ca “prestatorii de servicii sunt obligati sa respectate conditiile prescrise sau declarate precum si clauzele prevazute in contractele incheiate”.

Art. 6.4 din contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si canalizare prevede faptul ca “operatorul este obligat sa asigure continuitatea serviciului de alimentare cu apa la parametrii fizici si calitativi prevazuti de legislatia in vigoare”, asa cum sunt inscrisi in Anexa 3 la contract.

Art.6.20 din contract prevede faptul ca “operatorul economic are obligatia sa acorde bonificatie utilizatorului in cazul furnizarii serviciului sub paramatrii de calitate si cantitate prevazuti in contract”.

In consecinta, la art 7.3 se mentioneaza faptul ca “Utilizatorul are dreptul sa beneficieze de reducerea valorii facturii lunare, prin acordarea de bonificatii in valoare de 30% /luna din valoarea facturii curente, in situatia nefurnizarii apei la parametrii din contract”.

Avand in vedere numarul mare de consumatori – persoane fizice afectate si perioada de neindeplinire a obligatiilor contractuale, s-a dispus sanctionarea operatorului economic prestator de servicii de furnizare apa cu amenda contraventionala in valoare de 20.000 lei – pentru nerespectarea clauzelor contractuale.

De asemenea, ca masura complementara s-a dispus acordarea de bonificatii in valoare de 30% /luna din valoarea facturii curente, tuturor consumatorilor afectati (in conformitate cu clauzele prevazute in contractul de furnizare incheiat cu beneficiarii – consumatori persoane fizice).

Facem mentiunea ca, impotriva documentului de control, operatorul economic poate formula plangere contraventionala la instanta judecatoreasca competenta, caz in care, masura dispusa se suspenda pana la emiterea unei hotarari definitive si irevocabile.

Comunicam consumatorilor, ca de fiecare data, că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor supraveghează permanent piaţa şi se asigură de respectarea drepturilor fundamentale ale consumatorilor.

Comunicat Protecția Consumatorilor

PUBLICITATE