InfoCons, informații utile despre rovinetă

Asociația Națională de Protecția Consumatorilor „InfoCons” a transmis mai multe informații utile despre achitarea și valabilitatea rovinetei

La momentul la care va prezentati intr-unul din punctele de lucru ale distribuitorilor autorizati de CNAIR SA sa incaseze tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale (rovinieta), pentru achitarea acesteia trebuie sa:

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS
  • comunicati personalului distribuitorului numarul de inmatriculare al vehiculului asa cum este inscris in certificatul de inmatriculare;
  • comunicati personalului distribuitorului numarul de identificare al vehiculului (seria de sasiu), in cazul rovinietelor cu valabilitate de 30 zile, 90 zile si 12 luni, atunci cand se solicita acest lucru de catre personalul distribuitorului;
  • comunicati personalului distribuitorului tipul vehiculului, conform clasificarii prevazute in anexa nr. 1 la Ordonanta Guvernului nr. 15/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

In urma furnizarii datelor, personalul distribuitorului va elibera un document, denumit „copie partener”, document pe care vi-l va inmana, in vederea verificarii corectitudinii datelor inscrise si certificarii, prin semnatura, a corectitudinii acestora.

In cazul in care observati ca datele inscrise nu sunt conforme cu cele solicitate, returnati personalului distribuitorului copia partener nesemnata si solicitati eliberarea unui nou document, in conformitate cu cele solicitate.

In aceasta situatie, personalul distribuitorului este obligat sa emita un nou document „copie partener”.

In situatia in care datele inscrise in „copie partener” sunt conforme cu cele solicitate, trebuie sa semnati acest document, personalul distribuitorului urmand a va inmana exemplarul „copie client” a rovinietei, document care atesta inregistrarea in baza de date a SIEGMCR a rovinietei care ramane in posesia dumneavoastra.

Valabilitatea rovinietei

În cazul utilizatorilor români şi străini, în situaţia schimbării numărului de înmatriculare al vehiculului pentru care a fost achitat tariful de utilizare, rovinieta îşi menţine valabilitatea numai în condiţiile în care la emiterea acesteia numărul de identificare al vehiculului a fost înscris corect.

În condiţiile în care la emiterea rovinietei numărul de identificare al vehiculului nu a fost înscris sau nu a fost înscris corect, în cazul schimbării numărului de înmatriculare al vehiculului pentru care a fost achitat tariful de utilizare, utilizatorul va solicita CNAIR SA în scris, efectuarea modificării numărului de înmatriculare în baza de date a SIEGMCR.

 Pentru efectuarea modificării utilizatorul se va prezenta la una dintre subunităţile CNAIR SA cu următoarele documente:

a) solicitare scrisă, conform modelului care se regăseşte pe pagina web a CNAIR SA;

b) copie de pe cartea de identitate a vehiculului şi originalul acesteia, pentru verificarea conformităţii.

Solicitarea se verifică pe loc şi, dacă este justificată, se efectuează modificarea în baza de date.

Odată cu modificarea numărului de înmatriculare în baza de date se va elibera de către subunitatea CNAIR SA, prin intermediul SIEGMCR, un document care atestă efectuarea modificării şi valabilitatea rovinietei pentru noul număr de înmatriculare, în două exemplare, dintre care:

a) unul va fi înmânat solicitantului;

b) unul va fi semnat de către solicitant şi va rămâne la subunitatea CNAIR SA.

Utilizatorii români pot solicita la CNAIR SA, în scris, efectuarea modificării numarului de inmatriculare. Solicitarea, completată conform modelului care se regăseşte pe pagina web a CNAIR SA, se transmite împreună cu o copie de pe cartea de identitate a vehiculului.

Pe baza documentelor mentionate anterior şi în urma verificării în baza de date a autorităţii de înmatriculare, dacă cererea este justificată, se efectuează modificarea în baza de date, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării la CNAIR SA.

Utilizatorii vor fi informaţi, în scris, de către CNAIR SA cu privire la modalitatea de soluţionare a solicitării în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia la CNAIR SA.

Unde și când pot achita peajul?

Incepand cu data de 30.04.2015 plata tarifului de trecere pentru podurile peste Dunare intre Fetesti si Cernavoda (peaj) se realizeaza prin intermediul SIEGMCR (sistemul informatic de emitere gestiune si monitorizare a rovinietei).

Astfel, tariful poate fi achitat pe www.erovinieta.ro (portal oficial al CNAIR – SA), la punctele apartinand OMV PETROM, MOL, MOL RETAIL COMERT, ROMPETROL, SOCAR PETROLEUM, LUKOIL, UNTRR), prin SMS la numarul 7577 (numar disponibil in retelele de telefonie mobila ORANGE ROMANIA, VODAFONE ROMANIA, TELEKOM MOBILE si RCS&RDS) si cash la statia de taxare Fetesti.

Daca se opteaza pentru achitarea peajului la distribuitorii autorizati sau prin SMS, acesta se poate achita inainte de utilizarea podurilor sau pana la ora 24:00 a zilei urmatoare trecerii.

Daca se opteaza pentru achitarea peajului cash la statia de taxare Fetesti, se vor utiliza portile prevazute cu bariere si agenti incasatori.

Peajul achitat la distribuitorii autorizati sau prin SMS si neutilizat intr-o perioada de 12 luni isi pierde valabilitatea.

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

PUBLICITATE