În anul 2021, românii au cumpărat mai multe produse de îngrijire personală comparativ cu anul 2020. Va rezista acest trend și în anul 2022?

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Româncele sunt renumite pentru frumusețea lor și este bine știut că româncele și românii sunt mari iubitori de produse de îngrijire personală și cosmetice. Deși purtarea măștii de protecție împiedică iubitoarele de rujuri și glossuri din a folosi astfel de produse, româncele s-au reinventat și pun un mai mare accent pe machiajul ochilor și ritualului de îngrijire a pielii și a părului.

Cum arată industria produselor de îngrijire personală în timpul pandemiei?

Conform paginii web de coduri de reducere Promo-codes.ro, în anul 2019 a fost remarcată o creștere în vânzările de produse de îngrijire personală în valoare de 9% față de anul 2018. Anul 2019 înregistrând vânzări în valoare de aproximativ 5 miliarde de lei. În anul 2020 vânzările de produse de îngrijire personală au scăzut cu 2% comparativ anului 2019, dar anul 2021 a adus industria de produse de îngrijire personală înapoi pe linia de plutire, marcând o creștere de 5%. Statisticile aceluiași site arată că românii preferă să utilizeze coduri de reducere de la Reverse.

Care sunt produsele de îngrijire personală favorite românilor

În urma unui sondaj de opine publicat online s-a remarcat că primele în preferințele românilor sunt produsele de îngrijire personală care sunt folosite pentru igiena personală de bază. Un român acordă aproximativ 400 de lei lunar în achiziționarea de produse precum șampoane, geluri de duș, balsame și măști de păr, pastă de dinți, creme de mâini și de față, antiperspirante și săpunuri. Produsele de îngrijire personală precum parfumurile și loțiunile de corp sunt de asemenea nelipsite din coșul de cumpărături ale româncelor.

În timpul pandemiei s-a remarcat că tot mai mulți români au preferat să cumpere astfel de produse de îngrijire personală din mediul online, în detrimentul magazinelor fizice.

Conform aceleași statistici, iubitoarele de produse cosmetice acordă o atenție mai ridicată în achiziționarea de produse cosmetice de calitate ridicată în timpul pandemiei. Româncele au început să ofere mai multă atenție rutinei de îngrijire a pielii și machiajului mult mai complex al ochilor. Conform unui sondaj publicat online, 62% dintre românce preferă să cumpere produse cosmetice mai scumpe și de calitate superioară, 34% preferă să cumpere

produse mai ieftine, iar restul de 4% dintre femeile care au participat la sondaj au declarat că nu achiziționează produse de cosmetică, ci doar produse de îngrijire personală de bază.

Un alt motiv pentru care mult mai multe românce aleg să cumpere produse cosmetice mai scumpe este faptul că acestea petrec tot mai mult în mediul online unde vizionează tutoriale de make-up și încearcă să reproducă ceea ce au învățat din aceste clipuri video.

Cum arată industria de produse de îngrijire personală în anul 2022?

Considerând că anul 2021 a marcat o creștere semnificativă în vânzările de produse de îngrijire personală comparativ anului 2020, atunci când a început pandemia de Covid-19, putem spune fără urme de îndoială că și anul 2022 va fi un an roditor industriei frumuseții. Recuperarea pierderilor din anul 2020 arată de altfel și faptul că românii s-au adaptat pandemiei și încearcă să acorde la fel de multă atenție ritualului de îngrijire personală ca în anii precedenți sau chiar mai mult.

În anul 2022 se așteaptă și o creștere a vânzărilor de servicii de înfrumusețare oferite în saloane de specialitate. Multe românce declară că nu au mai vizitat saloanele de înfrumusețare de când a început pandemia, dar și-ar dori să revină cât de curând se poate pentru servicii precum pensat și epilat. Acestea spun că nu au putut vizita aceste saloane datorită regulilor impuse pentru distanțare socială. Româncele așteaptă cu nerăbdare și posibilitatea de a merge la coafor pentru servicii precum tuns sau vopsit.

În concluzie, pandemia de Covid-19 nu a avut un efect accentuat în mentalitatea românilor de a achiziționa produse de îngrijire personală, ba dimpotrivă, ne-a demonstrat abilitatea românilor și mai ales a româncelor de a se adapta în aceste vremuri dificile pe care le trăim. Se preconizează vânzări stabile sau chiar mai ridicate în anul 2022.

PUBLICITATE