Guvernul PSD a început iar „abureala” cu autostrada care trece prin Neamț: Târgu Mureș-Iași-Ungheni

De 10 ani, proiectul autostrăzi Ungheni-Iași-Tg Mureș (A8) a rămas o promisiune, fără o dată concretă de realizare, dar cu bani cheltuiți pe studii care acum, surpriză, ar trebui refăcute.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

În programul de guvernare al PSD scrie că tronsonul Ungheni-Iași-Târgu Neamț se va executa până în 2022, în timp ce pentru tronsonul peste munți se vorbește doar despre realizarea studiilor de fezabilitate și a proiectului tehnic.

În fiecare an aflăm că Guvernul promite să înceapă construcția acestei autostrăzi. Postăm câteva titluri din ziarele locale:

  • (Februarie 2015) Ionel ARSENE, președinte PSD Neamț: Județul Neamț va avea autostradă și drumuri expres. Acestea se regăsesc în Master Planul realizat de Ministerul Transporturilor
  • (Aprilie 2016) Președintele Emilia Arcan va insista pentru autostrada Iași – Târgu Mureș
  • (Septembrie 2016) Autostradă și drum expres în Neamț, proiecte rutiere planificate pentru perioada 2014 – 2020
  • (Martie 2017) Premierul Grindeanu: Autostrada Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni va ajunge până la Chişinău
  • (Decembrie 2017) Autostrada Moldova – Ardeal se mută mai la sud: De pe Iaşi – Tg. Neamţ – Tg. Mureş, Roman – Bacău – Braşov!

Acestea sunt doar câteva dintre titlurile care anunțau, cu fast, că nemțenii vor avea autostradă.

După ce circa o mie de șoferi din Moldova au fost sâmbăta trecută în București la un miting prin care au cerut construirea A8, fiind exasperați de inacțiunea guvernului, ieri, 22 mai, Guvernul a estimat că trei proiecte de autostrăzi vor fi gata în cinci ani, conform declarațiilor vicepremierului Viorel Ștefan: „Unul vizează autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni în lungime de 100 de kilometri și va include și un pod peste Prut, astfel încât autostrada să se descarce în rețeaua rutieră a Republicii Moldova. Un alt segment în reprezintă Ploiești – Râșnov (109 km). Acestă autostradă va fi poate cel mai râvnit proiect care va fi lansat în parteneriat public-privat. Nu avem nicio îndoială că potențialii parteneri privați vor fi foarte interesați să investească alături de stat în această autostradă care va fi probabil una dintre cele mai circulate din România. Este o investiție sigură cu un termen rezonabil de recuperare a banilor investiți. Va fi un interes ridicat pentru potențialii parteneri privați”, a spus Ștefan. Potrivit acestuia, se mai are în vedere Autostrada Sudului, respectiv Alexandria – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj de 550 kilometri.

Este un act de dispreț și sfidare. Se pare că vor să vadă proteste și mai mari și mai radicale”, a declarat pentru G4Media.ro Dan Radu, unul dintre organizatorii marșului motorizat ”Moldova vrea Autostradă”

Este a nu știu câta schimbare de priorități. În declarația domnului vicepremier Viorel Ștefan sunt două probleme majore. Prima ar fi reapariția Autostrăzii Sudului ca prioritate națională, autostradă care nu este prinsă în nici un plan european din câte știu. A doua problemă: introducerea autostrăzii Iași – Târgu Mureș în sistemul de finanțare PPP (parteneriat public-privat). Autostrada Sudului nu este acum o prioritate mai mare decât autostrada Iași – Târgu Mureș. Cea de-a a doua crează o oportunitate de dezvoltare pentru o întreagă regiune.  – mai notează sursa citată

PUBLICITATE