Elevii ZEST în vacanță

Inspectoratul Școlar Județean Prahova, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Neamț, cu Asociația “GoAhead” București și cu Fundația Art for Change, Norvegia, implementează Zest4Edu – O nouă perspectivă în educație, proiect finanțat prin Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021.

Proiectul este finanțat de Fondul Român de Dezvoltare Socială, în calitate de Operator de Program pentru ”Programul Dezvoltare locală, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor” și are un buget total de 5.464.478,93 lei, din care 4.644.807,09 grant norvegian (85%) și 819.671,84 lei cofinanțare națională (15%).

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Proiectul are ca scop creșterea gradului de incluziune socială a elevilor și a accesului la o educație de calitate, echitabilă și incluzivă în județele Prahova și Neamț prin măsuri specifice de care vor beneficia peste 650 elevi aflați în situație de risc din 19 școli, 200 părinți/tutori și membri ai familiilor acestora, 200 de membri ai personalului didactic și 100 de persoane din alte grupuri secundare, respectiv elevi, părinți, alți membri ai comunității.

Chiar dacă pe perioada verii elevii din grupul țintă sunt în vacanță, activitatea lor în proiect nu s-a oprit datorită faptului că le-au fost puse la dispoziție aplicații informatice adecvate vârstei, prin care continuă dezvoltarea personală și învățarea prin joc.

Prezentăm cu această ocazie două exemple. Portalul de dezvoltare personală este un instrument inovativ, primul de acest tip din România, care oferă un spațiu de documentare, comunicare și colaborare în ceea ce privește consilierea școlară și dezvoltarea personală a elevilor, cadrelor didactice și altor actori din mediul educațional.

Portalul pune la dispoziția utilizatorilor atât o bibliotecă cu resurse în domeniul dezvoltării personale în mediul educațional, cât și un calendar de evenimente. De asemenea oferă posibilitatea solicitării de consiliere online către o echipă de psihoterapeuți și specialiști în dezvoltare personală.

Elevii au ca temă de vacanță accesarea unor filme scurte și jocuri pe teme privind cetățenia activă, educația antreprenorială și autocunoașterea, unde găsesc răspunsul la întrebări precum: Cum erau marii lideri ai lumii când erau copii? Care sunt super-puterile mele antrepr enoriale? Ce sunt banii și ce impact au?

O altă aplicație informatică utilizată de elevi în vacanță este instrumentul de tip Minimarket digital. Minimarket este o activitate extracurriculară, incluzivă și inovativă, dedicată școlarilor, cu scopul de a proiecta, deschide și gestiona câte un Mini Market în fiecare școală din proiect.

Aceasta este o soluție IT care promovează spiritul antreprenorial într-un mod diferit, prin intermediul activităților practice. Elevii au acces la resurse dedicate pentru dezvoltarea unei afaceri online, într-o platformă interactivă, care este gândită să îi atragă și să îi implice în activitățile școlare și în același timp să le dezvolte deprinderile de utilizare TIC și competențele digitale.

În plus, elevii învață despre munca în echipă, promovarea digitală și comerțul on-line. De exemplu, după ce au realizat cu mâinile lor produse proprii în cadrul activităților non-formale, elevii le-au plasat în minimarketul școlii, pentru a le valorifica.

Este de apreciat interesul elevilor din grupul țintă de a se auto-implica în activitățile proiectului pe perioada vacanței. Avem bucuria de a evalua în luna următoare impactul asupra primei generații de elevi care a finalizat clasa a VIII-a în școlile din proiect

PUBLICITATE