Doi tineri antreprenori nemțeni fac istorie în business, cu două branduri de succes

Doi tineri antreprenori din județul Neamț au reușit să pună pună bazele unor imprtante afaceri, cu bună perspectivă de dezvoltare, lucru remarcat de instituții media de profil. Este vorba de Alexandru Filip și Igor Prodan, ambii din Piatra-Neamț.

Povestea de succes a fost prezentată de un bun prieten al celor doi, pietreanul Adi Zăbavă, pe pagina de Facebook:

”La început de facultate am fost patru într-un apartament: unu’ a ajuns peste Ocean, doi sunt antreprenori de ăștia de scrie în Ziarul Financiar despre ei, iar altu’ se chinuie cu politica, politicieni și de astea nasoale.

Vă las pe voi să intuiți cine-a ajuns cel mai rău.
Mă folosesc de această confesiune care nu mă pune într-o lumină prea bună pentru a anunța că ăia doi, antreprenorii, parcă s-au vorbit și au lansat chestii noi în același timp.

Alex Filip (noi nu-i spunem așa, dar nu vreau să-i stric brandu’), îți promite că pentru un modic abonament lunar îți oferă vacanțe la prețuri preferențiale pe Pickatrip.ro. El e cu turismul tot de prin facultate, la Casa Filip din Sarichioi a lui e tare bine, așa că am toate motivele să-l cred că-i afacere bună pentru pasionații de vacanțe abonamentul la Pickatrip.

Celălalt, Igor Prodan, zice că vrea să aibă grijă de timpul tău prin LiteApp. În sensul că vei găsi într-un singur loc numeroase servicii pe care ți le poți rezerva. De exemplu, dacă mâine vrei să-ți speli mașina, să-ți pui o plombă și să te tunzi, Lite App e singura aplicație în care trebuie să intri ca să-ți rezolvi planul.

Iar cât de curând o să poți tot în aplicație să rezolvi și cu rezervarea la fotbal, yoga sau terapie, în funcție de cum ești după plombă și tuns.

Dacă vă mai zic și că ambii mi-au fost colegi de clasă în liceu o să spuneți că sigur am făcut eu ceva greșit. Așa că nu vă mai zic. Vă spun doar să like, share, abonamente și tot ce trebuie ca să fie bine.

Conform wall-street.ro, Igor Prodan (foto dreapta), împreună cu un grup de antreprenori, a dezvoltat un produs inovator pe piața din România, odată cu lansarea LiteApp, o aplicație mobilă de tip marketplace pentru rezervări de servicii și care are dublă funcționalitate, B2C și B2B.

„Timpul e cea mai importantă resursă a noastră, dar de puține ori avem aceeași grijă pe care o avem, de exemplu, cu banii noștri. Astfel, LiteApp îi ajută pe utilizatori să aibă, în același loc, direct pe telefon, toate programările pentru serviciile de care au nevoie în viața de zi cu zi.

Practic, din 3 click-uri, ai identificat furnizorul de care ai nevoie, rezervat și plătit online serviciul de care ai nevoie. Cu LiteApp, utilizatorii câștigă timp și siguranța rezervării. Ideea business-ului a apărut dintr-o nevoie personală, pe care ulterior am identificat-o ca fiind general valabilă în contextul lumii în continuă mișcare în care trăim”, se arată în prezentarea companiei.

Platforma LiteApp este folosită deja de peste 1.000 de utilizatori din București și cuprinde serviciile oferite de 60 de business-uri din zona auto (spălătorii), beauty și stomatologie, urmând ca utilizatorii să aibă la dispoziție, în foarte scurt timp, și servicii de yoga, terapie și coaching, dar și terenuri de sport.

Faza de dezvoltare a aplicației a durat aproximativ 9 luni, urmată de o perioadă extinsă de beta testing la începutul acestui an. În prima fază a proiectului, s-au investit 200.000 de euro, urmând ca, în perioada următoare, grupul de antreprenori să atragă încă o rundă de investiții de până la un milion de euro.

Lite App este disponibilă, gratuit, în Google Play și App Store, dar poate fi downloadată și de pe website-ul firmei.

Celălalt pietrean de succes, Alex Filip, a lansat proiectul Pickatrip.ro. Ziarul Bursa spune că este prima platformă românească de sejururi şi vacanţe la tarife considerabil reduse, chiar şi cu 30-40% mai mici decât în sistemele de rezervări ale hotelierilor şi agenţiilor de turism, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.

Pe lângă tarifele preferenţiale, abonaţii Pickatrip.ro au parte şi de numeroase extra beneficii: servicii şi produse incluse pe lângă cazare, reduceri suplimentare în locaţii, activităţi gratuite oferite de gazde şi multe altele. Rezervarea se face exclusiv online, prin câteva click-uri, direct pe platformă, iar abonaţii au la dispoziţie 7 zile pentru o rambursare completă dacă vor să anuleze sejurul.

Partenerii platformei sunt locaţii apreciate şi atent selectate; pentru început doar din România, iar în viitor şi din străinătate. Vorbim atât de locaţii de nişă, precum case tradiţionale şi conace istorice, cât şi de pensiuni moderne şi hoteluri de top. Iar ofertele sunt pentru toate gusturile şi buzunarele.

De exemplu, săptămâna aceasta este promovată următoarea ofertă la o pensiune de 4 stele din judeţul Neamţ: 450 lei (în loc de 720 lei) pentru un pachet de trei nopţi de cazare în iunie, în cameră dublă superioară, acces gratuit la diverse facilităţi, 20% reducere suplimentară la restaurant şi o demonstraţie de modelaj în lut oferită de un meşter local, se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, Pickatrip.ro poate fi testat gratuit, timp de 30 de zile, prin simpla creare a unui cont care oferă acces la toate beneficiile şi vacanţele platformei. După această perioadă, costul va fi de 19 lei/lună pentru cei interesaţi să rămână abonaţi şi să profite în continuare de ofertele săptămânale. Abonamentul poate fi anulat în orice moment, neexistând o perioadă contractuală.

„Beculeţul cu ideea Pickatrip.ro s-a aprins chiar în plin lockdown, când pandemia a dat de pământ cu turismul. M-am gândit atunci că industriei HoReCa, mai ales hotelurilor, îi va fi extrem de greu să revină la parametrii de dinainte.

În plus, ştiam că turismul românesc se confrunta cu o problemă mai veche, încă dinaintea crizei generate de noul coronavirus. Şi anume, gradul mediu de ocupare din structurile de cazare, de doar 35%, şi media mică de înnoptare, de 2,3 nopţi per turist român.”, declară Alexandru Filip, fondatorul platformei Pickatrip.ro.

„Analizând contextul şi studiind piaţa, mi-a venit ideea să creez o platformă pe care să vindem online sejururi de cel puţin trei nopţi, şi nu doar în locaţii concept mult râvnite, ci şi în hoteluri cu servicii de calitate. Mai mult decât atât, ne propunem să-i încurajăm pe turiştii români să călătorească şi-n cursul săptămânii, la tarife extrem de atractive, evitând astfel aglomeraţia de la sfârşit de săptămână”, completează antreprenorul.

Alexandru Filip are o experienţă de 10 ani în antreprenoriat, turism şi digital. Este proprietarul Casei Filip din Sarichioi, o casă tradiţională de oaspeţi din Delta Dunării, ridicată în urma unei investiţii de 250.000 euro.

Deţine şi conduce Eventur, o agenţie de marketing full-service specializată în turism. În 2016 a fost cofondator Bucharest City App, o aplicaţie de timp liber cu 100.000 de utilizatori care a fost vândută în ianuarie 2020 unui operator de telefonie mobilă.