Cum creezi conținut în 2019 pentru a realiza o optimizare SEO ca la „carte”

Daca vrei sa-ti imbunatatesti continutul site-ului, pentru a oferi vizitatorilor tai o experienta virtuala cat mai placuta, trebuie sa-ti consolidezi activitatea de optimizare SEO pe baza unor practici de pe urma carora acestia sa beneficieze.

  1. In primul rand, pentru a obtine pozitii cat mai bune in Google, este important sa stii cui te adresezi si ce mesaj trebuie sa transmiti. Continutul tau nu va ajunge la oamenii potriviti daca nu-l optimizezi pe cuvintele cheie potrivite. Acestea sunt expresii pe care publicul tau tinta le foloseste frecvent in cautari. Pentru a gasi aceste cuvinte, trebuie sa intelegi:

  • Care este publicul tau tinta?
  • Care sunt informatiile de care aceasta are nevoie?
  • De ce are nevoie de aceste informatii?
  • Care sunt cuvintele cheie pe care le foloseste pentru a le gasi?

Este foarte posibil ca toate aceste aspecte sa te copleseasca, insa vei remarca faptul ca nu este atat de complicat sa gasesti raspunsurile, daca iti stabilesti cateva directii de activitate:

Studiaza publicul: pentru a beneficia de optimizare SEO de calitate, este important sa identifici publicul care tu crezi ca are nevoie de ceea ce tu oferi. Ai online-ul la indemana: realizeaza studii de piata, discuta cu ei – orice pentru a stabili care le sunt obiceiurile si preferintele, unde locuiesc si alte date care ti-ar putea fi de folos.

Stabileste strategia de cuvinte cheie: orice optimizare SEO de calitate trebuie sa se bazeze pe o strategie de cuvinte cheie bine gandita. Gaseste expresiile care corespund experientei, produselor sau serviciilor tale, precum si intentiilor de cautare ale utilizatorilor.

Gaseste subiecte: acum ca ai o strategie de cuvinte cheie, gandeste-te care sunt subiectele de care audienta ta ar fi interesata.

  1. In al doilea rand, trebuie sa stii ca pozitiile cele mai bune din SERP (Search Engine Results Page) sunt ocupate de site-uri cu un continut care poate fi citit cu usurinta. Atunci cand un utilizator intra pe site-ul tau, trebuie ca fiecare element de pe pagina sa-i atraga atentia si sa-l faca sa vrea sa citeasca mai mult. Daca ai reusit sa starnesti interesul utilizatorului, pagina ta va avea o valoare mai mare in fata lui Google. Ii va spune ca aceasta ofera continut relevant pe expresia de cautare pe care o targetezi.

Acest indicator este denumit in engleza dwell time si face referire la timpul pe care un utilizator il petrece pe site, calculat intre momentul in care da click pe un rezultat de cautare si cel in care se intoarce in pagina cu rezultate ale cautarii. Lizibilitatea este o conditie pentru o optimizare SEO de calitate, deoarece contribuie la cresterea timpului  petrecut pe site. Astfel, continutul pe care il scrii trebuie sa fie clar, bine organizat, logic si cat mai simplu.

  1. Nu in ultimul rand, investeste in continut vizual. Studiile au aratat de-a lungul timpului ca articolele care contin imagini au mai multe vizualizari decat cele fara nicio poza. Motivul este simplu: imaginile ii fac pe oameni sa digere mai usor textul si sa faca legaturi logice. De altfel, trebuie ca imaginile sa fie de calitate si relevante pentru subiectul pe care-l abordezi. Continutul tau va arata mult mai profesionist si va avea o autoritate mai mare, ceea ce te va ajuta mai mult decat iti imaginezi sa ai o optimizare SEO de calitate.