Citiți și vă cruciți! Noul regulament pentru parcările din Piatra-Neamț

Noul Regulament pe care primăria municipiului Piatra-Neamț vrea să-l impună celor care utilizează parcările de reședință a fost postat pe site-ul primăriei și vine cu o serie de măsuri și interdicții care par a fi opera unui înalt funcționar din perioada comunismului.

Parcările de reședință urmează să fie preluate de primărie prin Direcția Patrimoniu.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Facem o trecere în revistă a principalelor noutăți pe care primarul Andrei Carabelea vrea să le impună utilizatorilor parcărilor de reședință:

”Art. 5, lit. c): Autovehiculul aflat în proprietate sau în folosință să aibă inspecția tehnică periodică și RCA valabile.

e) Solicitantul să nu figureze cu debite restante la bugetul local al Municipiului Piatra Neamț.”

Pe lângă ITP-ul și asigurarea care trebuie să fie valide, în premieră, posesorii de parcări vor trebui să aibă taxele și impozitele plătite la zi.

Asta înseamnă că cei aproximativ 17.000 de posesori de parcări trebuie să facă un drum la Direcția de Taxe și Impozite pentru a-și plăti taxele și a obține certificatul de atestare fiscal care se eliberează contra-cost.

Un alt lucru ciudat este acela că primăria cere 8 tipuri de documente (cereri, copii, documente etc.) printre care și copie după cartea de identitate, deși există Legea 41/2016, actualizată, care interzice instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituţii publice sau organe de specialitate.

La primăria Piatra-Neamț aplicarea legii este facultativă, se pare.

”Art. 21, alin.(1): În situația în care pe parcursul derulării contractului, titularii contractelor nu prezintă la solicitarea reprezentanților Direcției Patrimoniu, I.T.P. și RCA valabile pentru autovehiculele ce fac obiectul contractului și care sunt parcate pe locul atribuit, contractele se reziliează fără alte formalităti.”

În traducere, asta înseamnă că un funcționar din primărie poate să-ți urmărească ziua în care îți expiră ITP-ul sau asigurarea și dacă nu te-ai conformat, rămâi fără loc de parcare.

”Art. 21, alin. (6): Dacă în urma a trei verificări efectuate de către agenții constatatori pe parcursul a 60 de zile se constată că pe locul de parcare deținut prin contract parchează alt autovehicul decât cel pentru care s-a încheiat contractul de utilizare, în baza proceselor verbale de constatare întocmite se poate dispune notificarea titularului contractului în vederea clarificării situației și a dovedirii menținerii condițiilor contractual (…)

În situația în care titularul contractului nu face dovada menținerii condițiilor contractuale, se poate dispune rezilierea contractului fără alte formalități.”

Această prevedere ar stârni până și invidia marilor regimuri comuniste! Să nuanțăm prevederea din Regulament: dacă permiți de mai multe ori să parcheze pe locul tău un vecin, un prieten sau copilul care te vizitează des, iar ochiul vigilent al agentului constatator surprinde acest lucru, imediat întocmește un process-verbal și la 3 abateri rămâi fără loc de parcare.

Nu-i așa că-i frumos la Piatra-Neamț? Ar trebui să-i propunem primarului Carabelea să înfrățească municipiul cu un oraș din Coreea de Nord. Cine știe, poate vine cu idei noi de acolo…

”Art. 23. Utilizatorii parcărilor de reședință au următoarele obligații:

c) Să asigure curățenia în parcaj pe tot parcursul anului astfel încât utilizarea locului de parcare să se efectueze în condiții normale.”

Deci, pe lângă cei 200 de lei pe care, potrivit regulamentului îi vom plăti, pe viitor, trebuie să ne și curățăm parcarea. Așadar, singura obligație a primăriei rămâne tot cele două dungi de vopsea aplicate pe asfalt.

”g) Să prezinte necondiționat persoanelor împuternicite să efectueze controlul asupra parcajelor de reședință toate documentele referitoare la acestea;

 h) Să nu ocupe ilegal locurile de parcare cu autoturisme defecte sau cu alte obiecte;

 i) Să asigure securitatea interioară a autovehiculului parcat prin închiderea geamurilor, încuierea ușilor, a portbagajului, a capotei motorului, precum și punerea în funcțiune a sistemului antifurt (unde este cazul);”

De aici înțelegem că dacă nu-și mai pornește mașina dimineața din varii motive, nu ai dreptul să utilizezi parcarea pentru că autoturismul prezintă defecte.

Și mai mult decât atât, să ridicăm geamurile și să punem antifurtul după ce parcăm. Au omis să ne spună să avem grijă să stingem și farurile și să îndreptăm roțile.

”k) Să nu execute în perimetrul parcării de reședință lucrări de reparații și întreținere a autovehiculului.”

Oare punerea lichidului de spălat parbrizul, verificarea uleiului, completarea cu antigel, schimbatul ștergătoarelor, curățarea mașinii (inclusiv curățarea de zăpadă, iarna) sau umflarea cauciucurilor intră la reparații sau la întreținerea autoturismului? Să știm dacă trebuie să mergem la service în acest caz…

Pe lângă prețul parcării mărit și deblocarea autoturismelor care va ajunge la 100 de lei, primăria ne „binecuvântează” în plus și cu o serie de amenzi, după cum urmează:

”Art. 25. (1) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă contravențională ce va fi aplicată de împuterniciți ai primarului Municipiului Piatra Neamţ, agenți constatatori din cadrul Compartimentului Administrare parcări și/sau Poliției Locale Piatra Neamţ, care au calitatea de agenți constatatori, astfel:

a) Ocuparea fără drept a unui loc de parcare de reședință, semnalizat corespunzător în intervalul de valabilitate a contractului de utilizare – amendă între 200÷500 lei;”

Așadar, dacă ocupăm locul altcuiva, pe lângă taxa de deblocare de 100 de lei, suntem pasibili și de amendă, de la 200 la 500 lei.

”d) Neeliberarea locurilor de parcare la solicitarea angajaților Primăriei Municipiului Piatra Neamţ sau a unităților aflate în subordinea acesteia în vederea efectuării diverselor lucrări de marcare, modernizare, etc.- amendă 500÷1000 lei;

f) Efectuarea de lucrări de reparații și întreținere a autovehiculului în perimetrul parcajului – amenda 200÷400 lei;”

Deci, mare grijă la punerea lichidului de spălat parbrizul, completarea cu antigel, curățarea mașinii sau umflarea cauciucurilor.

În plus, pe lângă toate aceastea, art. 25, alin. (2) spune că: ”În toate cazurile pe lângă amenda contravențională se poate opta și pentru aplicarea măsurii complementare de blocare/ridicare a autovehiculului.”

Bomboana de pe colivă, Art. 26: ”În cazul cumulării unui număr de 3 contravenții, contractul se reziliază înainte de termen, cu notificarea prealabilă din partea Direcției Patrimoniu.”

Frumos la Piatra-Neamț, nu? Parcă din ce în ce mai frumos…

Întregul Regulament al parcărilor de reședință poate fi consultat AICI.

reg_parcari_resedinta_02_2022
PUBLICITATE