5 tipuri de exerciții fizice pe care le poți face în aer liber

Vara se apropie cu pasi repezi, iar preocuparea pentru modul in care aratam a devenit o prioritate. Dragi cititoare, stim ca ati inceput sa fiti atente la silueta, motiv pentru care alegeti tot felul de diete, insa trebuie sa stiti ca alimentatia nu este totul!  Pentru a va mentine in forma, va sugeram sa includeti si sportul in rutina voastra zilnica.

Profitati de vreme si renuntati la abonamentul la sala. Iesiti sa alergati in parc, mergeti la plimbare cu prietenii sau jucati-va badminton in aer liber! Aveti nevoie doar de o pereche de incaltaminte comoda si flexibila, cum sunt acesti pantofi sport dama de la Oteros si de niste colanti elastici, impreuna cu un tricou simplu din bumbac.

Miscarea si exercitiile fizice contribuie la tonifierea muschilor si la sanatatea organismului, reprezentand, in acelasi timp, remedii ideale impotriva stresului si anxietatii. Asadar, mobilizati-va si iesiti afara sa faceti miscare!

Noi va propunem cateva exercitii fizice pe care le puteti efectua in aer liber:

 

  • Jogging. Extrem de simpla si relaxanta, aceasta tehnica este adoptata de majoritatea persoanelor care obisnuiesc sa faca sport. Studiile arata ca o ora de alergat pe saptamana mareste durata de viata cu aproape 5 ani. Jogging-ul are numeroase beneficii asupra organismului: reduce tensiunea arteriala, creste consumul de oxigen, previne obezitatea si bolile cardiovasculare, imbunatatind functia cardiaca si starea mentala. Orice fel de miscare fizica, in special alergatul, determina creierul sa secrete o cantitate mare de endorfine, cunoscute si sub numele de ‘”hormoni ai fericirii”. Multi oameni afirma ca sportul te face fericit si se pare ca nu sunt deloc departe de adevar!
  • Mersul pe bicicleta. Exercitiu cardiovascular excelent si recomandat de catre toti medicii persoanelor care vor sa-si imbunatateasca conditia fizica si sa previna instalarea bolilor de inima, bicycling-ul reprezinta totodata si o activitate recreativa indragita de multe persoane, deopotriva copii si adulti. Este o activitate pe care o putem desfasura in compania prietenilor, lucru ce o face mult mai placuta. Asa ca iesiti cu bicicleta in parc! Va puteti distra in timp ce scapati de kilogramele in plus si va tonifiati muschii. La sfarsitul zilei va veti simti regenerati, plini de viata si gata pentru orice provocare!
  • Push-up Trio. Avantajul sportului in natura este acela ca puteti sa va folositi creativitatea, utilizand diverse obiecte si elemente din mediu, cum ar fi o banca, un copac sau un deal. Acest exercitiu consta in 3 tipuri de flotari, executate cu ajutorul unei banci. Veti face 30 de flotari, in seturi a cate 10. Pentru inceput, puneti picioarele pe banca si mainile pe sol si executati 10 flotari. Dupa aceea, inversati pozitia: cu mainile pe banca si picioarele pe sol, mai faceti inca 10 flotari, iar la final executati un numar de 10 flotari avand atat mainile, cat si picioarele pe sol. Este o modalitate excelenta de a va modela corpul!
  • Exercitiile la scara sunt nemaipomenite pentru modelarea musculaturii picioarelor, fiind recomandate si pentru inima. Le puteti face imediat dupa ce terminati incalzirea. Nu trebuie decat sa mergeti intr-un parc care este amenajat pe niveluri, unde sa aveti acces la scari. Incepeti cu 5 scarite in ritm accelerat la urcare si incet la coborare, controlandu-va respiratia corespunzator. Pentru a nu obosi rapid, asigurati-va ca inspirati adanc pe nas si expirati complet, pe gura. Este indicat ca dupa ce terminati exercitiile la scari, sa alergati imediat 200 de metri, fara sa faceti pauza intre activitati. Nu uitati sa aveti in permanenta o sticluta cu apa la voi, deoarece hidratarea este extrem de importanta! Atunci cand facem miscare, corpul elimina o multime de substante si toxine, motiv pentru care trebuie sa compensam aceasta pierdere cu o cantitate corespunzatoare de lichide. Efectele deshidratarii sunt foarte neplacute. Daca nu bem suficienta apa, ne putem confrunta cu ametelei, dureri de cap, greata si stari de oboseala cronica.
  • Stretching. La finalul antrenamentului, va propunem o tehnica de relaxare, si anume stretching-ul. Dupa ce ati terminat toate exercitiile, relaxati-va cateva momente, respirati adanc si ganditi-va la succesul antrenamentului si la satisfactia mentala pe care v-a oferit-o. Apoi, incepeti prin a va intinde grupele musculare, de sus pana jos, cu accent pe grupele pe care tocmai le-ati lucrat. Intindeti-va bratele, pectoralul, gambele si posteriorul. Nu uitati ca la final sa beti o jumatate de litru de apa, pentru a va asigura ca v-ati hidratat asa cum trebuie.

 

Intr-o lume haotica, in care suntem tot timpul ocupati si absorbiti de griji si responsabilitati, nu trebuie sa uitam de noi. Neglijarea propriei sanatati poate duce la instalarea unor afectiuni grave si, in ultima instanta, a unor boli letale.

Asadar, este bine sa profitam cat putem de putinul timp liber pe care il avem la dispozitie pentru a face sport. Executate zilnic, exercitiile fizice combinate cu o alimentatie echilibrata contribuie la un trai linistit si sanatos.