Senatorul Țapu: Marțea neagră revine. De data asta, în domeniul economic

Cu 6 zile înaintea Ordonanței 13/2017, Guvernul Grindeanu-Dragnea a dat o altă ordonanţă nocivă (9/2017) care la art. 7 alin (3) prevede sec: „aplicarea prevederilor art. 4, art. 26 lit. b), art. 285, art. 36 şi art. 57 lit. b) referitoare la creditele de angajament din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, se suspendă până la data de 1 ianuarie 2018.”

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Evident că cetăţeanul nu înţelege ce înseamnă suspendarea celor 5 articole din Legea finanţelor publice în anul 2017.

Pentru a fi foarte clar, vreau să detaliez pe înţelesul tuturor:

· suspendarea art. 4 – acest articol prevede faptul că ordonatorii de credite nu puteau angaja cheltuieli peste limitele creditelor aprobate şi în alte scopuri decât cele pentru care au fost aprobate. Nesocotirea acestei prevederi, ar fi atras răspunderea penală a celor vinovaţi!

· suspendarea art. 26 – elimină autorizările conţinute în legi specifice, cu privire la creditele de angajament.

· suspendarea art. 285 – articolul a fost introdus în anul 2013. Trebuia să intre in vigoare la 1 ianuarie 2017! Acesta obliga la transparenţă, programele bugetare să fie incluse ca anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite şi mai obliga Ministerul Finanţelor să elaboreze metodologia cu privire la indicatorii de rezultat şi/sau eficienţă, precum şi modul de monitorizare a execuţiei programelor bugetare.

· suspendarea art. 36 – prin suspendare, Guvernul nu mai este obligat să prezinte Parlamentului valorile estimative ale creditelor bugetare sau de angajament pentru următorii 3 ani şi nici să le publice în Monitorul Oficial. Rupe din rolul Parlamentului în materie bugetară şi încă o demonstraţie de abandon a transparenţei bugetare.

· suspendarea art. 57 lit.b) – Conturile anuale de execuţie a bugetului de stat nu vor mai conţine date cu privire la la cheltuieli: credite de angajament iniţiale; credite de angajament definitive; credite bugetare iniţiale; credite bugetare definitive; plăţi efectuate.

Foarte important! – nerespectarea prevederilor art. 4 sunt asimilate infracţiunilor! Art.71: „Nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (2) şi (3) constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.”, iar celelalte sunt contravenţii.

Sigur că PSD a ieșit la rampă cu explicația penibilă că s-ar mai fi procedat asemănător și în anii precedenți, ceea ce este o mare minciună, specifică instrumentelor de manipulare folosite de PSD.

OUG 6 prevede Credite Angajament la Min Dezvoltării in valoare de 30 mld lei si lipsa totala de transparentă in alocarea fondurilor, această alocare discreționară ajungând la latitudinea ordonatorilor de credite in special Consiliile Județene.

Vreau să trag un semnal de alarmă! Rezultatul aplicării acestor două ordonanțe va fi îndatorarea țării pt multe generații de aici încolo, pentru investiții neprioritare si pentru îmbogățirea clientelei de partid a PSD.

Putem spune că această combinație dintre OUG 6 si OUG 9 din 2017 reprezintă pentru domeniul economic echivalentul OUG 13 pentru justiție. Cele două ordonanțe deschid astfel calea spre un jaf de proporții din bani publici fără ca ordonatorii de credit sa mai răspundă in fata legii.

Senator,
Eugen Țapu-Nazare

PUBLICITATE