Scandal între Urbtrans și Troleibuzul. Cineva minte!


Săptămâna trecută, conducerea A.D.I. Urbtrans a ținut să prezinte, în cadrul unei conferințe de presă, că nesemnarea unui nou contract privind delegarea traseelor, este o problemă care aparține SC Troleibuzul. Vezi articolul – AICI

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Atât Ion Rotaru (noul președinte al Consiliului de Administrație de la Urbtrans), Adrian Grigoraș, directorul Asociației dar și președintele Consiliului Județean Neamț, Ionel Arsene, au declarat la unison, despre conducerea Troleibuzul: „am constatat că s-au îmbolnăvit, subit, toți!” motiv pentru care nu se poate semna noul contract.

Reacția la această afirmație a venit ieri, 12 septembrie, din partea conducerii Trolebuzul, menționând că nu au fost contactați și nici nu s-a îmbolnăvit, subit, conducerea Troleibuzul.

troleibuzul-nastase-chirila„Eu mă aflu în concediu medical și astăzi m-am întors la societate pentru că am fost convocată de președintele Consiliului de Administrație și am venit în mod special ca să demonstrez că mie chiar îmi pasă de societate și nu m-am îmbolnăvit subit, iar colegul meu este în concediu de odihnă încă din data de 17 august. Nu a încercat nimeni să mă contacteze pe telefonul personal” a precizat Nadia Năstase, directoarea societății Troleibuzul.

„Pe data de 8 septembrie, am fost contactat direct de președintele Consiliului Județean și am specificat că eu nu sunt în concediu medical, eu sunt în concediu de odihnă, ca dovadă că, atunci când dumnealui, a venit aici, la sediu, cu două zile mai înainte și a supus spre analiză activitatea societății, am fost convocat și am venit din concediu de odihnă. Eu nu fug de răspundere. Nu e nicio problemă, oricând dacă sunt în zonă, vin. Prerogativele mele și semnătura în bancă le are și șefa de la contabilitate. Dar, dacă e nevoie de lămurit lucruri suplimentare, dacă sunt în zonă, eu vin. Ca dovadă că și azi, am fost sunat și am venit. Repet, eu nu m-am îmbolnăvit subit, de pe 17 august sunt în concediu de odihnă.” a mai completat directorul economic, Adrian Chirilă.

Deși, în mod normal, începând de luni (12 septembrie) între Troleibuzul și Urbtrans nu există un contract (vechiul contract a expirat pe 6 septembrie),  troleibuzele circulă în continuare pe străzi. „Există o adresă, înregistrată pe 9 septembrie, prin care societății Troleibuzul i se solicită să opereze în baza contractului 322 din 16 august 2010 și a actelor adiționale ale acestuia. Noi am făcut astăzi un răspuns că vom funcționa pe baza acelui contract, completat cu un contract nr. 1, din 2016, care privește compensația, pentru că trebuie să avem și o justificare. În acest moment, noi facem cheltuieli și nu știm pe ce bază, cine decontează și ce o să se întâmple. Așteptăm un răspuns ferm de la dumnealor și sperăm să-l primim în cursul zilei de astăzi”, a declarat Nadia Năstase.

Comunicatul oficial al S.C. TROLEIBUZUL S.A.

S.C. TROLEIBUZUL S.A. raspunde pentru activitatea derulata in interesul cetatenilor din Municipiul Piatra Neamt si a U.A.T.-urilor membre ale A.D.I. URBTRANS si actionare in cadrul S.C. Troleibuzul S.A. , sens in care pune la dispozitie mijloace de transport dotate corespunzator in ceea ce priveste siguranta circulatiei.

Inca din anul 2014 s-au efectuat demersuri pentru ca S.C. TROLEIBUZUL S.A. sa devina operator regional asa cum de altfel este prevazut in statutul lui A.D.I. URBTRANS , asumat prin vointa tuturor partilor.

Necesitatea de operator regional a devenit si mai  importanta in momentul in care s-a pus problema dezvoltarii transportul public local prin  accesare de fonduri europene prin programul 2014 – 2020, in special pe dezvoltarea transportului nepoluant.

In acest sens s-au efectuat toate demersurile pentru ca SC TROLEIBUZUL SA sa devina  operator regional prin  cooptarea ca  actionari a UAT-urilor membre in ADI URBTRANS fapt ce s-a si realizat prin vointa consiliilor locale ale acestora si corespunzator varsarii capitalului social asumat.

Toate aceste UAT-uri au fost de acord cu dezvoltarea activitatii de transport public local, a noului operator regional prin  efectuarea traseelor de transport  de pe raza acestora suplimentar fata de  activitatea  ce o desfasoara SC TROLEIBUZUL SA .

Pentru a putea efectua aceste trasee suplimentare s-a facut o analiza a traseelor propuse si a programelor respective ajungandu-se la concluzia  ca pentru acestea SC TROLEIBUZUL SA  trebuie sa achizitioneze un  numar de  autobuze, cu toate dotarile necesare cu o norma ultima de poluare existenta pe piata.

Astfel prin Hotarari ale Consiliului Judetean Neamt, A.G.A.,C.A., SC TROLEIBUZUL SA  s-au  derulat proceduri de  achizitie de autobuze prin   fondurile   Consiliul Judetean Neamt

Toate demersurile efectuate au fost prevazute intr-un  proiect de contract ce a fost inaintat Consiliului Concurentei pentru a stabili legalitatea finantarii.

Cu privire la subventie/compensatie va informam ca SC TROLEIBUZUL SA  a beneficiat de asigurarea subventiei prin  bugetul Consiliul Judetean Neamt  inca de la infiintare subventie ce se acorda printr-o verificare lunara  de catre o comisie mixta formata de specialisti  de la Consiliul Judetean Neamt si ADI URBTRANS.

Sumele erau virate la SC TROLEIBUZUL SA pe baza Procesului Verbal incheiat de acestia.

Verificarea se realiza la toate capitolele de cheltuieli si venituri,respectiv in ceea ce priveste cheltuielile se verificau cheltuielile cu munca vie (salarii si adiacente),amortizarea calculata in baza legii ,consumurile de motorina si energie,cheltuieli cu asigurarile si cheltuieli indirecte.

La aceste verificari de cheltuieli se urmarea si   baza legala in care erau acordate.

Avand in vedere ca  elementul de cheltuieli cu salariile este preponderent in total cheltuieli societate specificam ca salariile s-au acordat in baza unui contract incheiat in urma unei negocieri cu sindicatul si armonizat cu prevederile Contractului Colectiv de Munca la nivelul de ramura ,intrucat in mandatul anterior nu s-au acordat salarii respectand prevederile de mai sus, societatea a fost obligata la plata unor diferente de salarii pe perioada 2008 – 2010 in suma de 16 miliarde lei(1.600.000 Ron).

In ceea ce priveste achizitiile ,acestea s-au facut prin licitatie deschisa prin contracte incheiate cu furnizorii si prin achizitie directa de pe SEAP ,astfel  incadrandu-ne in prevederile Ordonantei care  reglementeaza achizitiile publice.

Achizitiile s-au facut in stricta  necesitate pentru intretinerea parcului auto si  buna functionare si pentru  siguranta circulatiei,respectand normele  in vigoare  precum si pentru  intretinerea retelei electrice(infiintata in anul 1995) neavand stocuri nejustificate.

In  sedinta Consiliului de Administratie din 07.09.2016 , membrii au constatat ca societatea nu  avea datorii la bugetul de stat ,bugetele locale,fata de  salariati si fata de terti.

In mandatul in derulare societatea a  fost supusa controalelor unor  Institutii publice precum Camera  de Conturi , A.N.A.F. , auditul Consiliului Judetean Neamt.

Toate recomandarile  lansate de  acestea au fost  duse la indeplinire de catre executiv.

PUBLICITATE