Rușine! Peste 60% dintre apelurile la numărul de urgență 112 au fost FALSE


Statistica pe anul trecut realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 15.561.664 apeluri. Dintre acestea 9.634.679 (61.91 %) au fost false.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Conform unui comunicat de presă al STS, cele mai multe apeluri au fost transferate către
Ambulanță — 3.741.439 (60,74%),
Poliție — 1.373.394 (22,30%),
Pompieri-SMURD — 869.059 (14,11%)
Jandarmerie — 168.788 (2,74%).

Pe luna ianuarie 2016, din totalul de 1.244.049 apeluri, dintre care 60,92% false.

Au fost sancționate 13.146 de persoane pentru apelare abuzivă la 112, cele mai multe amenzi fiind aplicate în Teleorman, București și Suceava. Amenzile sunt de la 500 până la 1.000 de lei.

STS adaugă că, potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacție (sub 10 secunde) și o acuratețe sporită în a localiza apelanții la 112.

Campaniile de educare și informare realizate de STS în ultimii ani au dus la reducerea numărului de apeluri false cu aproximativ 38% și se situează la circa 62 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european.

Numărul paneuropean de urgență 112 a fost creat în 1991. În România a devenit operațional în 2005.

Din octombrie 2015, în România, este funcțional serviciul de anunțare a urgențelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilități de auz și/ sau vorbire, prin mesaje scurte la numărul 113. Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112. Până acum, au fost validate ca și înregistrate 2.200 de persoane și au fost înregistrate 26 de solicitări.

Pe 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgențe 112.

PUBLICITATE