Marja de eroare a radarelor Poliției Rutiere nu mai e luată în calcul în instanță

Veste proastă pentru vitezomani. Judecătorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) au eliminat una dintre portiţele folosite de cei prinşi că au călcat prea tare pedala de acceleraţie şi contestau sancţiunile aplicate de poliţişti.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Astfel, marja de eroare a radarelor Poliţiei Rutiere nu mai e luată în calcul în instanţă atunci când şoferii vor contesta o amendă.

Până mai ieri, șoferii știau că pot ataca în instanță o amendă aplicată pentru depășirea limitei de viteză sau decizia polițistului rutier de a le fi suspendat permisul de conducere în baza constatării vitezei de rulare a autovehiculului cu ajutorul aparatelor radar. Aveau de partea lor un mic ajutor:  acea marjă tehnică de eroare admisă de +/- 3 km/h la viteze de până la 100 km/h şi de +/- 3% din valoarea vitezei înregistrate în cazul vitezelor de peste 100 km/h în cazul radarelor aflate pe autoturisme staţionate.

Dacă aparatul radar era montat pe o mașină aflată în mișcare din dotarea Poliției Rutiere ”ajutorul” șoferilor era de 4 km/h la viteze de până la 100 km/h şi de +/- 4% din valoarea vitezei înregistrate în cazul vitezelor de peste 100 km/h.

De acum încolo însă acest lucru nu se va mai întâmpla.

Instanţa a stabilit că marja de eroare este admisă doar în procedura de omologare a aparatului radar, nu şi atunci când înregistrările radarului sunt folosite pentru aplicarea sancţiunilor la regimul rutier. În aceste condiţii, contestarea imaginilor este imposibilă în lipsa acelei marje tehnice de erorare desfiinţată de decizia a ÎCCJ.

PUBLICITATE