Hai la teatru! Programul Festivalului – Vineri, 11 noiembrie


Vineri, 11 noiembrie

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Ora 17.00 // Sala Mare // Teatrul Naţional Cluj-Napoca
INSULA
după Gellu Naum, spectacol concert de Ada Milea
cu: Cătălin Herlo, Miron Maxim, Anca Hanu, Adrian Cucu, Bobo Burlăcianu, Cristian Grosu, Irina Wintze, Adriana Băilescu, Sânziana Tarța, Silvius Iorga, Cristian Rigman
Chitară: Ada Milea 

Ora 22.00 // Sala Mare // Teatrul Tineretului Piatra Neamț
SFÂRȘITUL JOCULUI
de Samuel Beckett, regia: Szabó K. István
cu: Victor Giurescu, Răzvan Bănuţ, Lucreţia Mandric, Daniel Beşleagă

(vezi tot programul – AICI)


 

Insula muzicală a Adei Milea aduce pe scena Naţionalului clujean povestea lui Robinson, cel al lui Gellu Naum, un Robinson singur pe o insulă pustie, dar plină de oameni. Joaca serioasă din piesa de teatru cu acelaşi nume a poetului şi dramaturgului suprarealist român Gellu Naum este un puzzle de întâlniri şi situaţii cu personaje exotice, precum o sirenă, un pirat, un beduin, dar şi numeroşi membri ai familiei pierdute a lui Robinson. Căutările, urmăririle, regăsirile şi, din nou, despărţirile, toate rapide şi aproape mecanice, au în comun singurătatea, la rândul ei pierdută şi apoi regăsită. Ada Milea construieşte, astfel, un concert al singurătăţilor aduse împreună de Gellu Naum, aducând împreună, la rândul ei, vocile şi prezenţa actorilor Teatrului Naţional din Cluj, într-un concert 100% teatral.

În Sfârşitul jocului Beckett duce la limită tirania previzibilului, a aşteptării morţii ca eveniment dorit pentru a rupe monotonia vieţii eşuate. Într-o lume postapocaliptică, intrată definitiv sub imperiul morţii, nimic nu se schimbă, iar făpturile agonizante acţionează după principiul lui Nietzsche: „împinge-l pe cel căzut!“. Spectacolul lui Szabó K. István aduce, pentru prima dată în repertoriul Teatrului Tineretului, numele lui Samuel Beckett. Atent la specificitatea universului lui Beckett, regizorul construieşte spectacolul păstrând datele esenţiale ale viziunii celui care reprezintă un reper al dramaturgiei moderne.
Sfârşitul jocului este o luntre în care te urci şi te laşi purtat, eliberator, de undele unui fluviu mort ce se varsă în neant. Înaintezi printre şoapte şi umbre,  învăluit de poezia nimicului, contemplând stingerea lumii, în punctul în care jarul se transformă în cenuşă. Participând la combustia acestei lumi, te eliberezi de răutatea fiecărei zile. (Raluca Naclad, consultant artistic)

D.M.B.
PUBLICITATE