CPU Roman, ultima reacție – „Acestea sunt informaţii oficiale, ce pot fi dovedite”


Conducerea Spitalului Municipal de Urgenţă Roman a demarat o anchetă internă ca urmare a publicării, în mediul online, a unor imagini în care apare un bătrân care s-a prezentat la C.P.U şi a acuzaţiilor conform cărora pacientul nu a fost tratat corespunzător.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Pacientul N.I., în vârstă de 84 ani, din comuna Ion Creangă (judeţul Neamţ) a fost adus vineri, 6 ianuarie, cu Ambulanţa la C.P.U. la ora 11,20. Asistentul de pe Ambulanţă a predat cazul asistentului de triaj în camera unde se face triajul pacientului.

Conform Protocolului Naţional de Triaj al Pacienţilor, pacientului i se ia tensiunea, pulsul şi se precizează motivele pentru care s-a prezentat la Spital. În funcţie de simptomatologie şi starea generală, se stabileşte nivelul de urgenţă. Protocolul a fost respectat întocmai şi în acest caz. În cazul acestui pacient, dumnealui venind pentru schimarea sondei urinare, asistentul de triaj l-a codificat ca fiind non-urgenţă.

Prezentam codurile si timpii de asteptare:
– Cod rosu = resuscitare – 0 minute aşteptare
– Cod galben = critic – 10 minute aşteptare
– Cod verde = urgent – 30 minute aşteptare
– Cod albastru = non-urgent – 60 minute aşteptare
– Cod alb -120 minute timp de aşteptare

Acest pacient este un pacient purtator cronic de sondă urinară (de 7 ani), care s-a prezentat în cele şase zile de la începutul anului de 3 ori la C.P.U, primind de fiecare dată îngrijirile medicale necesare. Precizăm ca în decursul anului 2016 a avut 3 internări la Spitalul Municipal de Urgenţă Roman pe secţiile : Chirurgie generală; Medicină Internă si Psihiatrie acuţi, iar în C.P.U s-a prezentat în ultimile 6 luni de 27 de ori.

Pe 5 ianuarie 2017, la ora 8,51 pacientul a fost adus de Serviciul de Ambulanţă la C.P.U Roman unde a fost consultat de medicul urgentist care recomandă analize, EKG, radiografie abdominală pe gol, radiografie pulmonară, echografie abdominală, consult chirurgical şi consult medical. Se recomandă tratament medicamentos efectuat în C.P.U, schimbarea sondei urinare şi se dirijează spre domiciliu, cu recomandările de consult în ambulatoriu – urologie. S-a întors la domiciliu cu ambulanţa (SAJ).

Pe 6 ianuarie 2017, pacientul este adus din nou cu ambulanţa la C.P.U, fiind preluat de asistentul triaj, caruia i-a spus ca a venit pentru schimbatul sondei urinare. În CPU erau pacienţi cu cod galben şi verde. Dumnealui nefiind o urgenţă, având codul albastru, a rămas în triaj să aştepte până se va elibera medicul urgentist pentru a-l prelua. În perioada în care pacientul a asteptat în triaj, în camera de consult medicul urgentist a consultat alţi pacienţi, nu se pune problema că cineva a stat degeaba. Ba, mai mult, în cursul dimineţii, am avut un pacient cu stop cardio-respirator pentru care s-au efectuat manevre de resuscitare timp de aproape o oră şi care i-au salvat viaţa. În toată această perioadă, pacienţii au trebuit să aştepte în zona de triaj. Cadrele medicale care intră şi ies din C.P.U şi apar în acele imagini sunt de pe Ambulanţă, care, la rândul lor, aduc alte urgenţe.

La 12.22, pacientului i s-a schimbat sonda urinară, dupa care s-au întocmit documentele pentru a fi dus cu ambulanţa spitalului la domiciliu. Pentru pacienții care nu au posibilitatea să ajungă acasă cu un mijloc de transport, Spitalul Roman le pune la dispoziţie ambulanţa noastră, fără nici un cost, doar cu precizarea că trebuie să aştepte uneori, până când maşina se eliberează. Pacientul nu a vrut să aştepte pe scaun în interiorul C.P.U ci, a ieşit în zona de triaj, spunand că acolo vrea să aştepte ambulanţa. Şi în zona de triaj erau scaune libere, dar acesta a ales să stea în picioare. În momentul în care ambulanţa noastră a ajuns la CPU să-l ia pe pacient şi sa-l transporte acasă, acesta părăsise deja Spitalul.

Pacientul este bolnav cronic. Aşa cum am precizat, este cunoscut de cadrele medicale şi vine cu periodicitate pentru schimbarea sondei la C.P.U. A revenit la C.P.U. şi sâmbătă, 7 ianuarie, la ora 9,40, cu ambulanţa. I s-a schimbat sonda urinară întrucât aceasta s-a înfundat din nou. Dupa ce i s-a schimbat sonda urinară şi s-a eliminat 1000 ml urină, simptomatologia pacientului s-a ameliorat, acesta dorind să plece acasă. Dar, deoarece Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă ne-a comunicat că starea vremii se va înrăutătii, am luat decizia să-l internăm, pentru a ne asigura că primeşte asistenţă medicală necesară.

Acestea sunt informaţii oficiale, ce pot fi dovedite cu acte şi înregistrările de pe camerele video din C.P.U. Din punctul nostru de vedere s-au respectat exact procedurile, legislaţia din domeniu este clară. Pacientul a primit asistenţă medicală necesară, a fost îngrijit. Este drept că trebuie să acordăm o atenţie mai mare comunicării. Poate o relaţie şi o comunicare mai bună, mai frumoasă cu pacienţii şi aparţinătorii acestora, o empatie mai dezvoltată faţă de suferinţa pacienţilor, nu ar mai provoca reacţii nedorite. Ne pare rau pentru cele întâmplate. Nimeni nu doreşte răul unui pacient, dar, în acelaşi timp, este nedrept şi faţă de cei care lucrează în sistemul medical, care are suficiente suferinţe şi el, să fie jigniţi şi acuzaţi că nu le-a păsat de o altă fiinţă umană.

Spitalul Municipal de Urgenţă Roman a făcut eforturi în ultimii ani pentru a aduce la Roman medici specialişti şi am făcut angajări, tocmai pentru ca pacienţii să fie cât mai bine îngrijiţi. În urma discuţiilor avute luni, 9 ianuarie, cu colectivul din CPU şi conducerea Primăriei Roman, am stabilit luarea unor măsuri organizatorice, menite să îmbunătăţescă relaţia dintre medici şi pacienţi. În acest sens, primarul Lucian Micu a sugerat conducerii Spitalului să facă un studiu cu privire la extinderea spațiului de primire a urgențelor (de la 4 paturi existente acum la măcar 6 paturi). De asemenea, vom transfera un registrator de la Triajul principal în CPU (ulterior se va scoate la concurs un post de registrator), astfel încât asistentul care face trierea să rămână în contact permanent cu bolnavii și să nu mai trebuiască să introducă și datele în sistemul informatic. De asemenea, s-a dispus eliminarea ușii care desparte zona de triaj de sala de așteptare și montarea unei perdele de aer cald (ceea ce se va întâmpla cursul zilei de luni), pentru a oferi și pacienților care sunt îngrijiți în CPU condiții cât mai bune.

Precizăm faptul că D.S.P Neamţ s-a autosesizat în acest caz, a venit în control şi întreaga documentaţie va fi transmisă către Ministerul Sănătăţii, instituţie care va dispune dacă trebuie să fie luate unele măsuri.

Comunicatul aparține Spitalului Municipal de Urgență Roman

Vezi și Medic coordonator CPU Roman: „Nu întotdeauna ceea ce vi se ”vinde” e adevărat”

Vezi și Raed Arafat a solicitat clarificări în cazul bătrânului din Spitalul Roman

Vezi și Reacția Primăriei Roman la scandalul cu bătrânul ignorat în faţa uşii la Urgenţe

Vezi și Răspunsul Spitalului Roman privind bătrânul filmat cum se vaită de durere

Vezi și Revoltător! Bătrân filmat pe holul Spitalului din Roman, rugându-se de medici să îl ajute

D.M.B.
PUBLICITATE