Cartea Neagră a administrației PSD–ALDE–PMP la Consiliul Judeţean Neamţ (2016-2017)

Cartea Neagră a administrației PSD – ALDE – PMP la Consiliul Judeţean Neamţ
04.07.2016 – 04.07.2017

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ ANUNȚUL DE MAI JOS

Primul an de administrație locală  PSD – ALDE – PMP din mandatul 2016 – 2020 a fost anul disprețului față de cetățenii județului Neamț. Un an caracterizat prin: încălcarea legii, achiziţii publice controversate, angajări cu dedicaţie la unităţi subordonate CJ, schimbări din funcţii de conducere după criterii politice, lipsă de viziune şi strategie, repartizarea banilor publici strict după criterii politice.

Consilierii Partidului Național Liberal au atras permanent atenția asupra derapajelor PSD și ale aliaților săi. Iată aici o mare parte dintre problemele pe care consilierii PNL le-au monitorizat în primul an de mandate al administrației PSD – ALDE – PMP în județul Neamț.

Programul “cornul şi lapte” 2016

Procedurile de achiziție pentru produse lactate și de panificație pentru anul școlar 2016/2017 au fost făcute cu întârziere din PROSTIE sau RĂUTATE, astfel încât, 50.000 de copii NU AU beneficiat de “corn și lapte” aproximativ 60 zile.

Urmare a acestui fapt a fost încălcat dreptul “de a primi zilnic, pe perioada cursurilor, conform structurii anului şcolara “cornului şi laptelui” pentru aproximativ 50.000 de copii din judeţul Neamţ. Drept prevăzut la art.2 al (1) din OUG nr. 96 din 2002 privind acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din învăţământul primar şi gimnazial de stat şi privat, precum şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore.

Întârzierea demarării procedurilor de achiziție publică, cu urmări atât de grave, poate fi încadrată la Neglijenţa în serviciu, sancţionată de art. 298 din Legea nr. 286 din 2009 privind Codul penal Încălcarea din culpă de către un funcţionar public a unei îndatoriri de serviciu, prin neîndeplinirea acesteia sau prin îndeplinirea ei defectuoasă, dacă prin această se cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amendă.

Reprezentanții Consiliului Judetean si ai Prefecturii Neamț,  au pus intarzirea procedurilor pe seama modificarilor legislative. Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice a spus clar cã “modificarea cadrului legislativ in domeniul achizitiilor publice, nu poate reprezenta un motiv pentru ĩntârzierea şi îĩn nici un caz nu poate ĩmpiedica demararea unor proceduri de atribuire…”

Ataşată corespondenţa dintre consilierii judeţeni PNL, Consiliul Judeţean Neamţ, Instituţia Prefectului Judeţului Neamţ, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice – de la pagina 11 până la pagina 32.

Repartizarea sumelor defalcate din T.V.A. pe localitățile județului Neamț – HCJ 286/13.12.2016 în funcție de apartenența politică și de rezultatele obținute la alegerile parlamentare din 11.12.2016

În şedinţa extraordinară a Consiliului Județean Neamț, din data de 13.12.2016, la propunerea consilierului județean Ionel Arsene (președinte PSD NEAMȚ), s-au repartizat sumele după cum urmează:

  1. Localitatea cu cel mai mare scor PSD – ONICENI – 86,86% – a primit cea mai mare sumă şi anume 300.000 lei
  2. Localitatea cu al doilea scor pentru PSD – GRUMĂZEŞTI – 77,55% – a primit a doua sumă şi anume 200.000 lei
  3. Următoarea localitate ca rezultat pentru PSD – PÂNCEȘTI 76,19% – a primit 100.000 lei.
  4. Primele zece localități cu cele mai bune rezultate pentru PSD au primit fiecare cel puțin 100.000 lei

Populația stabilă rezidentă, conform recensământului din 2011, a celor trei localități enumerate mai sus este de 9.920 locuitori și reprezintă 2,1% din populația județului. Aceste localități au primit mai mult decât cele 25 de localităţi conduse de primari liberali, incluzând şi municipiile Piatra Neamţ şi Roman, în care locuiește aproximativ 46% din populația județului.

Concluzionând, repartizarea sumelor a fost făcută exclusiv pe criterii politice și de performanță PSD în alegeri. Localităţilor conduse de primari liberali însumează peste 46% din populaţia judeţului și au primit circa 10% din suma totală.

Ataşată corespondenţa dintre consilierii judeţeni PNL, Consiliul Judeţean Neamţ, Instituţia Prefectului Judeţului Neamţ de la pagina 33 până la pagina 51.

Repartizarea pe unități administrativ – teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru anul 2017 – HCJ 49/28.02.2017 strict după criterii politice

PSD a împărţit sumele defalcate din TVA strict după criterii politice. Astfel:

  • Primării conduse pe primari PSD (48,73% din populația județului) – 81,06%
  • Primării conduse pe primari PNL (46,75% din populația județului) – 14,10%

Comuna ONICENI -PSD (540 mii lei) a primit mai mult decât 18 localităţi conduse de primari liberali, inclusiv municipiile PIATRA NEAMŢ (60 mii lei) și ROMAN (60 mii lei), plus comunele BAHNA (10 mii lei), BICAZU ARDELEAN (10 mii lei), CEAHLĂU (10 mii lei), CORDUN (10 mii lei), FĂUREI (10 mii lei), GRINŢIEŞ (10 mii lei), MOLDOVENI (10 mii lei), RUGINOASA (10  mii lei), TĂMĂŞENI (10 mii lei), TRIFEŞTI (10 mii lei), ŢIBUCANI (10 mii lei), BOGHICEA (30 mii lei), DUMBRAVA ROŞIE (30 mii lei), BĂLŢĂTEŞTI (60 mii lei), DRĂGĂNEŞTI (60 mii lei), SECUIENI (60 mii lei).

Ataşat modul de repartizare a sumelor defalcate din TVA – HCJ49/28.02.2017 – pagina 52.

Târgul de Crăciun – JAF la drumul mare

Căsuţele din lemn au fost achiziţionate la “preţuri de poveste”

Căsuţa tip 1 (Anexa la HCJ 281 din 29.11.2016) a fost cumpărată cu 8294,02 lei în condiţiile în care pe site-ul firmei care le-a furnizat S.C. Salamandra SRL o “Căsuţa de grădină 3m x 2m, pereţi 28mm” are Preţul: 2.325 RON;

Căsuţa tip 2 (Anexa la HCJ 281 din 29.11.2016) a fost cumpărată cu 14015,65 lei în condiţiile în care pe site-ul firmei care le-a furnizat S.C. Salamandra SRL o “Căsuţa de grădină 4m x 4m cu terasă 2m, pereţi 42mm” are Preţul: 8.940 RON.

Ataşat găsiţi un print screen din data de 06.12.2016 cu toate preţurile de pe website-ul firmei S.C. Salamandra SRL http://www.salamandrasrl.ro/ (de la pagina 54 la pagina 55) precum şi Anexa la HCJ 281 din 29.11.2016 unde sunt preturile de achizitie (de la pagina 56 la pagina 57) pentru a compara şi celelalte bunuri achiziţionate de Consiliul Judeţean Neamţ la preţuri de poveste.

Corpurile pentru iluminat decorative (Anexa la HCJ 18 din 31.01.2017 – pagina 58 ) au fost achiziţionate la preţuri de obiecte placate cu aur

  • Poartă cu structură metalică, sub formă de inimă (Led alb cald, cu contur alb rece, H 360cm, L 400cm, 3D) preţ 25983,36 lei;
  • Scaun Moş Crăciun (led alb cald, 3D, 175x210x1100cm) preţ 9743,76 lei;
  • Angel în Iove 2D, 230V, 118x217cm, led alb, alb-cald, 8kg 6 bucăţi – preţ per buc 4173,57 lei;

Ataşat poze cu foarte preţuitele corpuri de iluminat – de pagina 59 la pagina 61

Servicii contractate şi plătite – efectuate de autorităţi publice

Conform Acordului de Asociere (H.C.J. Nr.278 din 29.11.2016) art. 4.2 lit. e) şi f) Consiliul Local Piatra Neamţ avea următoarele obligaţii:
Asigură paza pe timp de noapte a spaţiului aferent „Târgului de Crăciun”;
Asigură serviciile de ordine publică pe tot parcursul derulării târgului prin Poliţia Locală;

Obligaţii pe care le-a onorat conform acordului de asociere.

S.C. Expopedia Advertising SRL în conformitate cu serviciile contractate de “organizare eveniment” a furnizat şi următoarele servicii “Verificarea asigurării pazei de noapte a târgului de la ora 22.00 la ora 06.00, verificarea asigurării siguranţei şi ordinii publice”.

Autocolantarea celor 3 autobuze/troleibuze – preţuri cel puţin duble

ARTICOL – AICI

Transportul căsuţelor de lemn

Conform devizului de lucrări, transportul celor 39 de căsuțe din Gheorghieni până în Piatra Neamţ (aproximativ 80 km) a costat 7.080 lei, cu tot cu TVA.

Centrul pentru Cultură” Carmen Saeculare” a contractat prin achiziție directă servicii de transport (pentru transportul celor 39 de căsuțe) din Piatra Neamţ (Piata Ştefan cel Mare) pânã la sediul Drupo (maxim 3 km) preţ 6.188 lei cu TVA.

Ataşat toate achiziţiile făcute de Consiliul Judeţean Neamţ şi unităţile subordonate cu ocazia Târgului de Crăciun – de la pagina 62 la pagina 71

Post creat şi Angajare cu dedicaţie la Complexul Muzeal Județean Neamț

Director de marketing, fără studii de marketing, şi fără personal în cadrul instituţiei cu studii de marketing, cu atribuţii în ROF – care conform organigramei sunt în sarcina altei persoane.

A) Regulamentul de organizare și funcționare a Complexului Muzeal Județean Neamț (Anexa 3 la Hotărârea CJ Neamț nr.150/28.07.2016) în conformitate cu art.44 al. (2) Directorul adjunct (marketing) are următoarele atribuții principale:

  • coordonează întregul programul de formare și specializare a personalului instituției ținând legătura cu Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală din București;
    coordonează activitatea și asigură condițiile de evidență a patrimoniului și PSI;
    coordonează activitatea unor secții din cadrul Complexului Muzeal Județean Neamț.

B) Adresa nr.1062/14.07.2016 Complexului Muzeal Judeţean Neamț.

“Dată fiind necesitatea implementării unor strategii de marketing muzeal la nivelul instituției, cunoscând faptul că nu avem personal specializat în derularea unor astfel de manifestări/strategii, considerăm necesară trecerea la o organigramă care să cuprindă doi directori adjuncți, respectiv director adjunct științific și director adjunct de marketing, iar prin transformarea postului vacant de îngrijitor în director adjunct pe problem de marketing. În acest sens, (…) directorul de marketing ar coordona activitatea celor două Servicii de Protecție și Promovare Patrimoniu Piatra Neamț și Roman”

C) Statul de Funcții al Complexului Muzeal Județean Neamț, respectiv Anexa 2 la H.C.J. nr 251 din 31.10.2016 unde:

      1. Serviciul de Protecție și Promovarea Patrimoniului Piatra Neamț are în componență un muzeograf, doi restauratori, 2 gestionări custode, un supraveghetor muzeu, un paznic și șase muncitori
      2. Serviciul de Protecție Patrimoniu Roman are în componență un muzeograf, un restaurator, un conservator, un paznic și patru muncitori

D) Organigrama Complexului Muzeal Județean Neamț, respectiv Anexa nr 1. La H.C.J nr. 251 din 31.10 .2016, unde directorul adjunct de marketing are în subordonare două servicii: Serviciul de Protecție și Promovarea Patrimoniului Piatra Neamț și Serviciul de Protecție Patrimoniu Roman.

E) Anunțul de organizare a Concursului pentru ocuparea funcției contractuale vacante de conducere Director Adjunct de Marketing nr. 1799/01.11.2016 în care Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniile: istorie, studiul patrimoniului, studii culturale, arhitectură, arte vizuale, limba și literatură, relaţii internaţionale şi studii europene, ştiinţe politice, sociologie sau biologie;FĂRĂ studii de marketing?!

Inadvertențele din documentele oficiale enumerate mai sus ne ridică următoarele semne de întrebare:

  • Care sunt secțiile din cadrul Complexului Muzeal Judeţean Neamţ a căror activitate este coordonată de către Directorul Adjunct de Marketing? (pentru că, atribuţiile directorului adjunct de marketing nu sunt corelate cu organigrama, şi nu au nicio legătură cu activitatea de promovare sau de cercetare de piaţă. Conform Anexei 3 la Hotărârea CJ Neamț nr.150/28.07.2016 Directorul Adjunct de Marketing „coordonează activitatea şi asigură condiţiile de evidenţă a patrimoniului P.S.I.”, o atribuție pe care o are responsabilul tehnic, cel care coordonează activitatea P.S.I. Tot de aici reiese că Directorul adjunct de marketing coordonează activitatea unor secţii din cadrul Complexului Muzeal Judeţean Neamţ, dar conform organigramei, acestea sunt de fapt în subordinea directorului adjunct ştiinţific).
  • Care au fost cursurile de formare și specializare a personalului instituției în anii 2014, 2015, 2016 (pentru a putea analiza oportunitatea existenței unei astfel de atribuții în fișa postului)?
  • Care sunt persoanele din Statul de Funcții al Complexului Muzeal Județean Neamț care au pregătire în marketing sau au în derulare astfel de studii de specialitate?

Preşedintele Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ECONEAMŢ – cel puţin, incompatibil

Consilierul judeţean PSD Eduard Corduneanu a fost declarat incompatibil de Agenția Națională de Integritate (ANI) pe data de 21 martie 2017 (ataşat comunicatul ANI – pagina).

          Romaşcanii ştiu că societatea, ROSSAL SRL, care colectează deşeurile menajere în municipiul Roman, aparţine domnului Eduard Corduneanu. Acesta prin interpuşi o conduce chiar dacă este preşedintele ADI Econeamt.

Soţia distinsului consilier judeţean, în conformitate cu declaraţia de avere (care se poate regăsi pe site-ul ANI, completată la data de 05.04.2016), a avut relaţii contractuale cu SC ROSSAL SRL şi a încasat de la societate suma de 55897 lei.

Schimbări ale managerilor de la instituţiile de cultură subordonate după evaluări anuale făcute pompieristic

A) TEATRUL TINERETULUI din Piatra Neamţ

Comisia de evaluare, numită prin Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean Neamţ, nr. 142/20.04.2017, a evaluat managementul Teatrului Tineretului Piatra Neamţ, în baza raportului de activitate întocmit pentru perioada de management cuprinsă între 01.01.2016 – 31.12.2016, de către domnul Liviu Gelu Timuş — director general – manager.

Componenţa comisiei de evaluare desemnată prin Dispoziţia nr. 142/20.04.2017, a fost:

Preşedinte – Laurenţiu-Cristinel Dulamă – Vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ – OM politic fără nicio expertiză în cultură sau management (de văzut activitatea care a desfăşurat-o la S.C Parking – director de cel puţin 5 ani unde împreună cu alţi consilieri PMP+PSD “a muls banii din parcările din Piatra Neamţ” – citat Ionel Arsene; link conferinţa de presă PSD – AICI);

Membri:
– Eliza-Noemi Judeu – Manager al Teatrului Municipal ’’Bacovia” Bacău;
– Pavel Ionescu-Ambrosie – Manager al Filarmonicii ’’Mihail Jora” Bacău.

Notele finale, calculate ca medie aritmetică a notelor acordate de către membrii comisiei în cadrul celor două etape ale evaluării, au fost:

Preşedinte: – Laurenţiu Dulamă – Vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ – nota 6,27;
Membri:  Eliza-Noemi Judeu Manager al Teatrului Municipal ’’Bacovia” Bacău – nota 7,20;
Pavel lonescu-Ambrosie – Manager al Filarmonicii ’’Mihail Jora” Bacău — nota 7,25.

După cum se observă, cei doi membri ai comisiei de evaluare cu experienţă în conducerea unei instituţii de cultură au dat note peste 7, iar ”marele om politic” Laurenţiu Dulamă 6,27

Rezultatul final al evaluării anuale, s-a calculate că media aritmetică a notelor finale acordate de către fiecare membru al comisiei de evaluare, este: 6,90 = (6,27+7,20 + 7,25)/3.

Având în vedere că nota finală a fost sub nota 7, rezultatul evaluării este nesatisfăcător, în conformitate cu prevederile art. 41 alin. (2) din OUG guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, cu modificările şi completările ulterioare.

Astfel, comisia de evaluare, recomandă încetarea managementului, respectiv rezilierea contractului de management încheiat cu domnul Liviu-Gelu Timuş.

Prin Hotărârea Consiliului Judeţean Neamţ 142/12.05.2017 consilierii PSD +PMP+ALDE au hotărât eliberarea din funcţia de director-manager al Teatrului Tineretului Piatră Neamț a domnului Liviu-Gelu Timuș.

Ataşat procesul verbal de evaluare nr. 7556/28.04.2017 (de la pagina 72 la 73)

B) Complexul Muzeal Judeţean Neamţ

Similar cu ce s-a întâmplat la Teatrul Tineretului comisia de evaluare, în baza prevederilor art. 32 alin. (1), lit. a) coroborate cu art. 41 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, recomandă încetarea managementului, respectiv rezilierea contractului de management încheiat cu domnul Iulian GHERCĂ.

Ataşat procesul verbal de evaluare 7394/26.04.2017 (de la pagina 74 la 75) , unde se observă că marele om politic fără gram de experienţă în cultură şi management a dat cea mai mică notă.

C) Biblioteca Judeţeana “G.T. Kirileanu” Neamţ

Tras la indigo cu ce s-a întâmplat la Teatrul Tineretului şi la Complexul Muzeal Judeţean comisia de evaluare, în baza prevederilor art. 32 alin. (1), lit. a) coroborate cu art. 41 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, recomandă încetarea managementului, respectiv rezilierea contractului de management încheiat cu domnul Adrian Alui-Gheorghe.

Ataşat procesul verbal de evaluare 7506/27.04.2017 (de la pagina 76 la 77), unde se observă că marele om politic fără gram de experienţă în cultură şi management a dat cea mai mică notă.

Lipsa de profesionalism şi vorbe goale

Exemple pot fi multe dar o să ne rezumăm doar la două:

1) Intersecţia de la Girov (intersecția DN15D cu DJ 156A) de care în presă se spune “Nimic nou… a fost încă un accident în intersecția de la Girov” a fost „modernizată în vederea creșterii siguranței circulației” cu o valoare totală de 540.452 de lei, inclusiv TVA.

Din păcate, accidente sunt în continuare, deoarece nu s-a ţinut cont de cauza producerii majorităţii accidentelor (neacordarea de prioritate a celor care vin de pe drumul judeţean) şi nu s-a făcut ce trebuia. Semnalizare profesionistă, presemnalizare eficientă, iluminare corespunzătoare, amplasarea de limitatoare de viteza.

2) Într-o postare pe Facebook de pe 18 mai 2017 consilierul judeţean Ionel ARSENE spune:

“De ani de zile, tronsonul de drum de la intrarea în Municipiul Piatra-Neamţ dinspre Bicaz, din zona Ursuleţi, este distrus provocând probleme participanţilor la trafic şi nemulţumiri pietrenilor care locuiesc în zonă. Sectorul de drum nu putea fi reparat deoarece nu era clarificată situaţia juridică a acestuia.

Am reuşit în urma demersurilor pe care le-am făcut la Ministerul Transporturilor să rezolv această problemă, fiind iniţiat un proiect de hotărâre de guvern că acest tronson să fie preluat în administrare de către Compania Naţională de Drumuri.

Proiectul de hotărâre se află pe circuitul de avizare, urmând ca în cel mai scurt timp acest sector să fie preluat în administrare şi întrodus pe lista de priorităţi pentru reabilitare.

Astfel de probleme se rezolvă prin demersuri serioase şi nu în conferinţe de presă sau pe reţelele de socializare, lucru pe care sper să-l conştientizeze cât mai repede şi colegii politicieni din PNL.”

IONICĂ, DRAGĂ! TOT DE ANI DE ZILE, DE CÂND E DISTRUS DRUMUL DE LA INTRAREA ÎN PIATRA NEAMŢ!  SUNTEŢI LA PUTERE (din 2012, până astăzi)! ŞI DACĂ ÎŢI PĂSA CU ADEVĂRAT, ÎL REPARAŢI/MODERNIZAŢI DE O 100 DE ORI PÂNĂ ASTĂZI!

Nerespectarea configuraţiei politice de la ultimele alegeri locale

În organismele constituite în parteneriat cu alte instituții trebuie să se respecte reprezentativitatea obținută în alegeri conform art.37 din legea 215/2001 care specifică: „Persoanele împuternicite să reprezinte interesele unităţii administrativ-teritoriale în societăţi comerciale, regii autonome de interes local, asociaţii de dezvoltare intercomunitară şi alte organisme de cooperare sau parteneriat sunt desemnate prin hotărâre a consiliului local, în condiţiile legii, respectându-se configuraţia politică de la ultimele alegeri locale.”

Reprezentanţi PNL din Consiliul Judeţean Neamţ în cadrul Consiliilor de Administraţie ale unităţilor de învăţământ special din judeţul Neamţ:
La Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Roman: Isciuc Mihaela-Elena
La Liceul Tehnologic Special Ştefan cel Mare: Banu Gabriela.

Reprezentantul PNL din Consiliul Judeţean Neamţ în cadrul Consiliului de Administraţie al Complexului Muzeal Judeţean Neamţ: Triboi Gheorghe.

La societăţile comerciale (în cadrul consiliilor de Administraţie) Compania Județeană „APASERV” S.A. Neamț, DRUPO Neamţ S.A, TROLEIBUZUL S.A. – Partidul Naţional Liberal nu are nici un reprezentant. De asemenea, nici la Centrul pentru Cultură şi Arte “Carmen Seculare”, Teatrul Tineretului, Biblioteca Judeţeană” G.T. Kirileanu”, Spitalul Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ, etc. Singurii reprezentanţi ai PNL au fost nominalizaţi anterior.

(GRUPUL CONSILIERILOR PNL DIN CONSILIUL JUDETEAN NEAMT)

Atașamentele le găsiți – AICI

PUBLICITATE